ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学日本語教育研究
  3. 35号

日本語文法シラバスの再検討

https://doi.org/10.15027/0002040525
https://doi.org/10.15027/0002040525
74df0677-1b6f-4fdb-8003-18431e7085c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
HUNihongoKyoikuKenkyu_35_1.pdf HUNihongoKyoikuKenkyu_35_1.pdf (362 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル 日本語文法シラバスの再検討
言語 ja
タイトル
タイトル Reconsideration on the Grammatical Syllabus in the Japanese Language Teaching
言語 en
作成者 庵, 功雄

× 庵, 功雄

ja 庵, 功雄

en IORI, Isao

Search repository
小口, 悠紀子

× 小口, 悠紀子

ja 小口, 悠紀子

en KOGUCHI, Yukiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文法シラバス
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 産出のための文法
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 縦の関係
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 横の関係
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 階層構造
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 条件
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 Can-Do
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper presents preliminary considerations for the construction of a new grammatical syllabus that responds to the diversification of Japanese language learners. First, we provide an overview of problems with the current grammatical syllabi and their solutions pointed out in previous research. Secondly, we raise some issues to consider when thinking about a new grammatical syllabus for intermediate and advanced levels, paying attention to these issues, from the perspective of grammar for production, using conditional expressions as its example. Thirdly, we introduce a new way of grasping the system of Japanese grammar from the viewpoints of pedagogical grammar of Japanese, which is important when considering the new syllabus. Fourthly and finally, based on the above discussion, we present our ideas regarding the purpose of our new grammatical syllabus.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は、2024年2月10日に広島大学で開催された、広島大学大学院人間社会科学研究科セミナー「日本語教育学と日本語学の相互交渉」において行った講演「日本語文法シラバスの再検討―最初級から話せ、「N1をとっても話せない」をなくすために―」の内容を加筆修正したものである。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は、科研費24H00088ならびに国立国語研究所共同利用型共同研究(C)「係り受け情報を用いた日本語母語話者の情報処理過程解明のための基礎的研究」および「BCCWJ を用いた日本語統語情報・名詞コロケーション辞書作成のための基礎的研究」の研究成果の一部である。
言語 ja
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム
言語 ja
出版者
出版者 Teaching Japanese as a Second Language Program, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040525
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-24H00088/
研究課題番号 24H00088
研究課題名 やさしい日本語の理念に基づく移民時代の持続可能な多文化社会実現のための総合的研究
言語 ja
研究課題名 An Interdisciplinary Study for the Realization of a Sustainable Multicultural Society in Japan in the Age of Immigration based on the Philosophy of Yasashii-Nihongo
言語 en
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13477226
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11531831
書誌情報 ja : 広島大学日本語教育研究
en : Bulletin of Teaching Japanese as a Second Language Program, Hiroshima University

号 35, p. 1-8, ページ数 8, 発行日 2025-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-07 06:02:59.048124
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3