Item type |
デフォルト(1) |
公開日 |
2025-04-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教育専任教員であるということ : オーストラリアの事例に基づく批判的談話研究の試み |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Critical Discourse Study and the Differentiation of Academic Profession Discourse: The narrative of an education focused academic in Australia |
|
言語 |
en |
作成者 |
佐藤, 万知
杉原, 真晃
丸山, 和昭
立石, 慎治
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The establishment of full-time and tenured education-focused academic posts in universities, as seen inWestern countries, subverts the conventional idea of a holistic academic profession. This study aims toidentify and critically analyze discourses and beliefs underpinning the establishment and maintenance ofeducation-focused academic careers as a new form of the academic profession. It applies the CriticalDiscourse Study approach to examine discursive practices of one education-focused academic in Australia asa process that pervasively transforms widely accepted discourse surrounding academic profession. Theanalysis revealed that beliefs and discourse appear to emerge as a result of the participant’s discursivepractices, while paradoxically being drawn to a neoliberal ideology to strengthen the claims. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学高等教育研究開発センター |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Research Institute for Higher Education, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/0002040464 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
助成情報 |
|
|
|
助成機関識別子タイプ |
Crossref Funder |
|
|
助成機関識別子タイプURI |
https://doi.org/10.13039/501100001691 |
|
|
助成機関名 |
日本学術振興会 |
|
|
言語 |
ja |
|
|
助成機関名 |
Japan Society for the Promotion of Science |
|
|
言語 |
en |
|
|
研究課題番号URI |
https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K20714/ |
|
|
研究課題番号 |
21H00877 |
|
|
研究課題名 |
大学教授職の役割分化の実態と論点の整理:日豪の教育担当教員を事例に |
|
|
言語 |
ja |
|
|
研究課題名 |
Differentiation of Academic Career Paths: Comparative case studies of education focused academic in Japan and Australia |
|
|
言語 |
en |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0302-0142 |
書誌情報 |
ja : 大学論集
en : Daigaku ronshu: Research in higher education
号 58,
p. 95-111,
ページ数 17,
発行日 2025-03
|
見出し |
|
|
大見出し |
論考 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
ARTICLES |
|
言語 |
en |