ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 58集

教育専任教員であるということ : オーストラリアの事例に基づく批判的談話研究の試み

https://doi.org/10.15027/0002040464
https://doi.org/10.15027/0002040464
8487d8b0-3489-49cd-b688-76fca7f82dbd
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_58_95.pdf DaigakuRonshu_58_95.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-30
タイトル
タイトル 教育専任教員であるということ : オーストラリアの事例に基づく批判的談話研究の試み
言語 ja
タイトル
タイトル Critical Discourse Study and the Differentiation of Academic Profession Discourse: The narrative of an education focused academic in Australia
言語 en
作成者 佐藤, 万知

× 佐藤, 万知

ja 佐藤, 万知

en SATO, Machi

Search repository
杉原, 真晃

× 杉原, 真晃

ja 杉原, 真晃

en SUGIHARA, Masaaki

Search repository
丸山, 和昭

× 丸山, 和昭

ja 丸山, 和昭

en MARUYAMA, Kazuaki

Search repository
立石, 慎治

× 立石, 慎治

ja 立石, 慎治

en TATEISHI, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The establishment of full-time and tenured education-focused academic posts in universities, as seen inWestern countries, subverts the conventional idea of a holistic academic profession. This study aims toidentify and critically analyze discourses and beliefs underpinning the establishment and maintenance ofeducation-focused academic careers as a new form of the academic profession. It applies the CriticalDiscourse Study approach to examine discursive practices of one education-focused academic in Australia asa process that pervasively transforms widely accepted discourse surrounding academic profession. Theanalysis revealed that beliefs and discourse appear to emerge as a result of the participant’s discursivepractices, while paradoxically being drawn to a neoliberal ideology to strengthen the claims.
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040464
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K20714/
研究課題番号 21H00877
研究課題名 大学教授職の役割分化の実態と論点の整理:日豪の教育担当教員を事例に
言語 ja
研究課題名 Differentiation of Academic Career Paths: Comparative case studies of education focused academic in Japan and Australia
言語 en
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
書誌情報 ja : 大学論集
en : Daigaku ronshu: Research in higher education

号 58, p. 95-111, ページ数 17, 発行日 2025-03
見出し
大見出し 論考
言語 ja
見出し
大見出し ARTICLES
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-28 07:43:06.856067
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3