ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 17号

小学校教師の語り合いによる教室状況認識の構造解明 : 特別活動によるインクルーシブな学級経営に着目して

https://doi.org/10.15027/0002040435
https://doi.org/10.15027/0002040435
b406629f-cbe8-44e7-b51d-0516ab8648c8
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_17_3.pdf JEducSci_17_3.pdf (830 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-30
タイトル
タイトル 小学校教師の語り合いによる教室状況認識の構造解明 : 特別活動によるインクルーシブな学級経営に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Clarifying the Structure of Classroom Situation Awareness through Elementary School Teachers Narratives: Focusing on Inclusive Classroom Management by TOKKATSU
言語 en
作成者 若松, 美沙

× 若松, 美沙

ja 若松, 美沙

en WAKAMATSU, Misa

Search repository
山本, 耕祐

× 山本, 耕祐

ja 山本, 耕祐

en YAMAMOTO, Kosuke

Search repository
渡邊, 真悟

× 渡邊, 真悟

ja 渡邊, 真悟

en WATANABE, Shingo

Search repository
木本, 雄貴

× 木本, 雄貴

ja 木本, 雄貴

en KIMOTO, Yuki

Search repository
明賀, 裕紀

× 明賀, 裕紀

ja 明賀, 裕紀

en MYOGA, Hiroki

Search repository
三上, 菜月

× 三上, 菜月

ja 三上, 菜月

en MIKAMI, Natsuki

Search repository
溝上, 絵梨

× 溝上, 絵梨

ja 溝上, 絵梨

en MIZOUE, Eri

Search repository
若松, 昭彦

× 若松, 昭彦

ja 若松, 昭彦

en WAKAMATSU, Akihiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school teachers
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校教師
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom situation awareness
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教室状況認識
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusive
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 インクルーシブ
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 TOKKATSU
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別活動
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The structure of elementary school teachers' classroom situation awareness is based on (1) TOKKATSU, which are emphasized due to the impoverishment of experiences with peers, (2) the beliefs and values that all students are protagonists, which are reflected in the attitudes of teachers, and (3) the enhancement of awareness by teachers and a transformation in assessment. The structure also included the teacher's sensitive perspective of the behavior of the children and their peers, the teacher posing challenges with consideration for the children's feelings, and the bridging of the network by the children. In an era that respects diversity, the essence of being a teacher hinges on whether they continuously refine their professional classroom situation awareness, enhancing their sensitivity to concurrently occurring events and demonstrating timely responses in meaningful verbal and non-verbal ways.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040435
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K02413/
研究課題番号 23K02413
研究課題名 多様性を包含する学校・学級集団創出に向けた質的研究及び課題発見・解決ツールの開発
言語 ja
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 17, p. 3-12, ページ数 10, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-25 07:14:34.164123
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3