ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 欧米文化研究
  3. 31号

ニューヨークの猪熊弦一郎 : 1955年から1960年代半ばの造形の模索を中心に

https://doi.org/10.15027/0002040211
https://doi.org/10.15027/0002040211
4308dc72-fd1c-4a21-bdce-a726b76897fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
OubeiBunkaKenkyu_31_23.pdf OubeiBunkaKenkyu_31_23.pdf (1 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-03-26
タイトル
タイトル ニューヨークの猪熊弦一郎 : 1955年から1960年代半ばの造形の模索を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Genichiro Inokuma in New York: Experiments in Abstraction from 1955 to the mid-1960s
言語 en
作成者 内山, 尚子

× 内山, 尚子

ja 内山, 尚子

en UCHIYAMA, Naoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In late 1955, the Japanese painter and designer Genichiro Inokuma (1902–1993), who had already established his career in Japan as a Western-style modernist painter, left Tokyo and set up a studio in New York. Inokuma spent the following two decades in the New York art world, where Abstract Expressionism and consequent movements such as Neo-Dada and Pop Art prevailed. The famous Willard Gallery in New York represented his work from 1956. Inokuma’s personal relationships – inseparable from the US–Japan relations during the Cold War – led him to this fortune. Additionally, the growing interest in Asian culture was behind his works’ positive reception in the late 1950s. Notably, East Asian calligraphy captivated the New York art world in its search for advancing abstraction in art. Instead of settling for the status quo, however, Inokuma threw himself into the booming New York art world and actively pursued further new styles of painting. The repetitive patterns that signified Inokuma’s painting from the mid-1960s onwards suggest that his interactions with contemporary American artists influenced him to experiment with familiar materials such as the packaging of daily products. Subsequently, he revisited ‘abstraction’ beyond the 1950s calligraphy. By socio-culturally contextualising Inokuma’s works and practices from 1955 to the mid-1960s, this paper aims to consider Inokuma’s place within the diverse developments of post-war American art.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿準備段階で松下幸之助記念志財団より研究助成をいただきました(研究題目:「アメリカ在住初期の猪熊弦一郎のモダニズム:芸術の社会性と抽象的造形をめぐって」)。
言語 ja
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科欧米文化研究会
言語 ja
出版者
出版者 The Association for the Research of European and American Cultures Graduate School of Humanities and Social Sciences Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040211
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K12055/
研究課題番号 23K12055
研究課題名 抽象表現主義世代のエスニック・マイノリティ:異文化との出会いと「他者」への眼差し
言語 ja
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10583886
書誌情報 ja : 欧米文化研究
en : Studies in European and American Cultures

巻 31, p. 23-40, ページ数 18, 発行日 2024-12-17
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-24 04:35:41.928382
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3