ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 28号

広島大学教養教育英語受容系科目の20年を振り返る

https://doi.org/10.15027/0002040204
https://doi.org/10.15027/0002040204
5cbc6215-3816-4caa-9aab-4701fc20b2be
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_28_101.pdf h-gaikokugokenkyu_28_101.pdf (675 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-03-14
タイトル
タイトル 広島大学教養教育英語受容系科目の20年を振り返る
言語 ja
タイトル
タイトル Reviewing Two Decades of English Reading and Listening Courses in Liberal Arts at Hiroshima University
言語 en
作成者 山内, 優佳

× 山内, 優佳

ja 山内, 優佳

en YAMAUCHI, Yuka

Search repository
田頭, 憲二

× 田頭, 憲二

ja 田頭, 憲二

en TAGASHIRA, Kenji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article reviews two decades of continuous efforts to develop and implement English reading and listening courses within the Liberal Arts curriculum at Hiroshima University. Focusing on two core courses, Communication IB (reading-focused) and IIB (listening-focused), this paper examines curriculum design, instructional practices, and evaluation frameworks. Over the years, these courses have been shaped by pivotal institutional initiatives, including the Campus Ubiquitous Project (2005–2009), the English Proficiency Working Group (2011–present), the Top Global University Project (2014–2023), and spread of COVID-19 infection and beyond.
Key innovations include the integration of ICT-based tools, such as CALL classrooms and web-based training materials, to support both in-class and self-directed learning. Common teaching materials and evaluation criteria have enabled consistency across multiple classes, ensuring standardized learning outcomes. The study also highlights the challenges and outcomes of adapting to institutional changes, such as curriculum revisions, team teaching, and the transition to a quarter-based academic calendar.
The paper concludes by reflecting on the sustainability of these practices and their implications for future English education at Hiroshima University. Through this analysis, the study provides valuable insights into managing large-scale, skill-specific courses in higher education settings.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040204
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
書誌情報 ja : 広島外国語教育研究
en : Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 28, p. 101-114, ページ数 14, 発行日 2025-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-14 00:25:56.681269
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3