WEKO3
アイテム
再構成課題における幼児の固有的参照枠の使用
https://doi.org/10.15027/51501
https://doi.org/10.15027/51501dd637d2d-1c7e-4961-bf33-28091d5a144b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 再構成課題における幼児の固有的参照枠の使用 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Children’s use of intrinsic reference frames in a reconstruction task | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
鄭, 暁琳
× 鄭, 暁琳
× 杉村, 伸一郎
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 幼年教育研究年報編集委員会 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | spatial reference frame | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cognitive development | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | young children | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | intrinsic reference frame | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | experimenter’s position | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Humans typically use three kinds of spatial reference system to understand the world: the egocentric, allocentric, and intrinsic reference frames. In the current study, we used a reconstruction task (the animals-in-a-row task) to examine the development of children’s use of the intrinsic reference frame. Japanese children aged four to six years participated in experiments to examine (1) if there is an intrinsic reference frame away from the stimulus tables, whether children prefer to use the intrinsic reference frame over the egocentric and the allocentric reference frames; and (2) whether there is an age difference in using the intrinsic reference frame in early childhood. The results revealed that Japanese children who are relative speakers used the experimenter’s position as the intrinsic reference frame, and the use of the intrinsic reference frame was related to individual preference without developmental differences. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/51501 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0388-3078 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00246110 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 83 | |||||||||||||
書誌情報 |
幼年教育研究年報 The Annual of research on early childhood 巻 43, p. 83-90, 発行日 2021-10-15 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 原著論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Original Articles | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
旧ID | 51501 |