ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学日本語教育研究
  3. 16号

ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(3) : ホーリスティック教師の「真実性」と「心配り」という概念を中心に

https://doi.org/10.15027/25164
https://doi.org/10.15027/25164
931bea40-1258-48f0-b4ed-f8632d679a8e
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullDepTJSLHU_16_1.pdf BullDepTJSLHU_16_1.pdf (602.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ホーリスティック・アプローチと日本語教育理論(3) : ホーリスティック教師の「真実性」と「心配り」という概念を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Holistic Approach to Teaching Japanese as a Second Language (3) : Focused on the Concept of Caring and Sharing for Teachers
言語 en
作成者 縫部, 義憲

× 縫部, 義憲

ja 縫部, 義憲

en Nuibe, Yoshinori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present article aims to focus on the concept of "caring and sharing" in Japanese language education and to seek for the essence of the new direction toward "teacher development" from the standpoint of Holistic Approach. First, what sort of Japanese language education is necessary for school education should be sought for. Second, what type of Japanese language teachers students feel are outstanding and how they are effectively trained should be studied empirically. Our research shows that the characteristics of outstanding Japanese language teachers can be categorized into five: 1. cognitive mastery, esp. communicative proficiency, 2. teaching experiences and qualifications, 3. individual teacher's personality, 4. curriculum design and its assessment, 5. classroom management. The curriculum for teacher development comprises these five factors and emphasizes the growth and development of a teacher as a person in particular.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/25164
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-7226
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11531831
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学日本語教育研究
Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University

号 16, p. 1-8, 発行日 2006-03-15
旧ID 25164
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 02:56:04.415295
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3