WEKO3
アイテム
児童文学における地理空間 : 『小人の冒険』シリーズを事例に
https://doi.org/10.15027/55942
https://doi.org/10.15027/55942f6efb68e-088a-4096-885a-7d8433e2980b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-01-08 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 児童文学における地理空間 : 『小人の冒険』シリーズを事例に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Geographic Space in Children's Literature: A case study of the "The borrowers" series | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
劉, 暁一
× 劉, 暁一
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | Copyright © 2024 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | children's literature | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | literary geography | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | original landscape | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | humanistic geography | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 児童文学 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文学地理学 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 原風景 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 人文主義地理学 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Since children's literature is intended for children, the emphasis is on providing a space where children can easily imagine. For this reason, authors often create the world in their works using their immediate environment as a model. The setting of a story often reflects the author's cultural background and living environment. Studying this will help to elucidate the cultural and social context in which the work is based. The aim of this study is to clarify the geospatial configurations related to the settings in each story of the "The borrowers" series. The relationship between the geographic spaces in "The borrowers" series and the real-life model locations is examined, along with the author Mary Norton's impressions of her childhood home, or her landscape of the heart. The geospatial context of the stories was found to be related to her original landscape. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/55942 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 54 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 5, p. 54-61, ページ数 8, 発行日 2024-12-20 |
|||||||||
旧ID | 55942 |