ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

役割遊びと他の遊びで見られる自己調整機能の比較 : 保育者評定を通した検討

https://doi.org/10.15027/53420
https://doi.org/10.15027/53420
7a2419a1-d12a-45a0-962c-5bb45429d6d2
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_429.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_429.pdf (1017.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 役割遊びと他の遊びで見られる自己調整機能の比較 : 保育者評定を通した検討
言語 ja
タイトル
タイトル Role-Play vs. Other Types of Play in Self-Regulation: Teacher-Ratings
言語 en
作成者 藤, 翔平

× 藤, 翔平

ja 藤, 翔平

en Fuji, Shohei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Pretend play
主題
主題Scheme Other
主題 Self-regulation
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher-rating
主題
主題Scheme Other
主題 ふり遊び
主題
主題Scheme Other
主題 自己調整機能
主題
主題Scheme Other
主題 保育者評定
内容記述
内容記述 Recent research indicates that children regulate their thoughts, emotions, and behavior in pretend play, especially role-play. However, few studies have examined whether children regulate themselves in other types of play. Hence, we compared self-regulatory behavior in role-play and other types of play through teacher-ratings. The participants included 142 children aged 4 to 6 (73 boys and 69 girls) and 11 teachers. The teachers who most frequently observed the children were asked to fill out the rating scale regarding self-regulatory behaviors (metacognitive regulation and their subcategories: planning, monitoring, control, and evaluation) during three types of play - role-play, constructive play, and functional play - over the past three months. After controlling for age, we compared self-regulatory behaviors noted in role-play and the other kinds of play. The results revealed no significant differences in self-regulatory behaviors observed in role-play and the other types of play. We also found that the self-regulatory behaviors witnessed in each type of play were related to language (communication) ability. Our results suggest that children will regulate themselves in a variety of play activities.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53420
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 429
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 429-437, 発行日 2022-12-23
旧ID 53420
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:58:07.811289
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3