ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

当事者研究から考える校内授業研究のあり方

https://doi.org/10.15027/50180
https://doi.org/10.15027/50180
f79cd328-1bde-4167-a04c-75dbec71d025
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_105.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_105.pdf (877.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 当事者研究から考える校内授業研究のあり方
言語 ja
タイトル
タイトル School-Based Lesson Studies Inspired by “Tojisha-kenkyu"
言語 en
作成者 樫葉, みつ子

× 樫葉, みつ子

ja 樫葉, みつ子

en Kashiba, Mitsuko

Search repository
柳瀬, 陽介

× 柳瀬, 陽介

ja 柳瀬, 陽介

en Yanase, Yosuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 professional development of teachers
主題
主題Scheme Other
主題 epistemology of practice
主題
主題Scheme Other
主題 teacher collegiality
主題
主題Scheme Other
主題 narrative
主題
主題Scheme Other
主題 教員研修
主題
主題Scheme Other
主題 実践の認識論
主題
主題Scheme Other
主題 教師の同僚性
主題
主題Scheme Other
主題 物語
内容記述
内容記述 While many teachers acknowledge that school-based lesson studies are useful for their professional development, those studies occasionally become routinized and fail to deliver diverse perspectives without promoting collegiality. This paper selects “Tojisha-kenkyu," a community-based study of mutual help by those concerned with difficulties, as a type of practitioner research that may evolve school-based lesson studies into a new kind of research activity with distinct procedures and epistemology. School-based lesson studies inspired by “Tojisha-kenkyu" require changes in the conceptual understanding of causality, agency, practice, power, and teacher competency. The paper also discusses the feasibility of introducing such research into the current school education context in Japan.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費JP16K04770の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50180
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 105
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 105-114, 発行日 2020-12-25
旧ID 50180
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:32:48.178156
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3