WEKO3
アイテム
テスト不安とワーキングメモリの関係及び 筆記を用いた介入に関する研究動向
https://doi.org/10.15027/46827
https://doi.org/10.15027/4682758c1bdbd-5130-48e9-b2a1-4349219038a1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | テスト不安とワーキングメモリの関係及び 筆記を用いた介入に関する研究動向 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Relationship Between Test Anxiety, Working Memory and Expressive Writing Interventions | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
則武, 良英
× 則武, 良英
× 湯澤, 正通
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | test anxiety | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | working memory | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | emotinal regulation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | expressive writing | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | テスト不安 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ワーキングメモリ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 感情制御 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 筆記開示 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This paper reviewed the resent research about the behavioral and cognitive effects of negative emotions on performance. The relationship between negative emotions (e.g., test anxiety, pressure-induced worry, and stereotype threat), working memory, emotional regulation, and short expressive writing interventions was considered. The following suggestions were acquired: (1) negative emotions temporarily decrease the capacity of working memory to affect the task performances during the test situations; (2) maladaptive emotional regulation decreases working memory capacity; (3) reappraisal is an adaptive and effective emotional regulation strategy for handling negative emotions in testing situations; and (4) short expressive writing facilitates reappraisal and improves temporary working memory capacity if the individuals felt negative emotions during the test situation. Short benefits-focused writing is another effective intervention for managing negative emotions during test situations; this strategy could alleviate younger people’s test anxiety. However short expressive writing is not necessarily usually effective for handling negative emotions, could be effective under some conditions. Future studies are necessary to identifying these specific conditions, including age, context, task types, and instances of anxiety. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/46827 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 201 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 67, p. 201-209, 発行日 2018-12-21 |
|||||||||||||
旧ID | 46827 |