ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 67号

テスト不安とワーキングメモリの関係及び 筆記を用いた介入に関する研究動向

https://doi.org/10.15027/46827
https://doi.org/10.15027/46827
58c1bdbd-5130-48e9-b2a1-4349219038a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_67_201.pdf BullGradSchEducHU-Part3_67_201.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル テスト不安とワーキングメモリの関係及び 筆記を用いた介入に関する研究動向
言語 ja
タイトル
タイトル The Relationship Between Test Anxiety, Working Memory and Expressive Writing Interventions
言語 en
作成者 則武, 良英

× 則武, 良英

ja 則武, 良英

en Noritake, Yoshihide

Search repository
湯澤, 正通

× 湯澤, 正通

ja 湯澤, 正通

en Yuzawa, Masamichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 test anxiety
主題
主題Scheme Other
主題 working memory
主題
主題Scheme Other
主題 emotinal regulation
主題
主題Scheme Other
主題 expressive writing
主題
主題Scheme Other
主題 テスト不安
主題
主題Scheme Other
主題 ワーキングメモリ
主題
主題Scheme Other
主題 感情制御
主題
主題Scheme Other
主題 筆記開示
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper reviewed the resent research about the behavioral and cognitive effects of negative emotions on performance. The relationship between negative emotions (e.g., test anxiety, pressure-induced worry, and stereotype threat), working memory, emotional regulation, and short expressive writing interventions was considered. The following suggestions were acquired: (1) negative emotions temporarily decrease the capacity of working memory to affect the task performances during the test situations; (2) maladaptive emotional regulation decreases working memory capacity; (3) reappraisal is an adaptive and effective emotional regulation strategy for handling negative emotions in testing situations; and (4) short expressive writing facilitates reappraisal and improves temporary working memory capacity if the individuals felt negative emotions during the test situation. Short benefits-focused writing is another effective intervention for managing negative emotions during test situations; this strategy could alleviate younger people’s test anxiety. However short expressive writing is not necessarily usually effective for handling negative emotions, could be effective under some conditions. Future studies are necessary to identifying these specific conditions, including age, context, task types, and instances of anxiety.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46827
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 201
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 67, p. 201-209, 発行日 2018-12-21
旧ID 46827
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:28:27.523930
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3