ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 54号

自己モニタリングによって他者知識は活性化するのか?

https://doi.org/10.15027/14772
https://doi.org/10.15027/14772
cf795268-39c2-40a6-9faa-3e90bd0082e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
13465562_54_247_nakao.pdf 13465562_54_247_nakao.pdf (688.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 自己モニタリングによって他者知識は活性化するのか?
言語 ja
タイトル
タイトル Does self-monitoring invoke other-knowledge reference process?
言語 en
作成者 中尾, 敬

× 中尾, 敬

ja 中尾, 敬

en Nakao, Takashi

Search repository
宮谷, 真人

× 宮谷, 真人

ja 宮谷, 真人

en Miyatani, Makoto

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2005 by Author
主題
主題Scheme Other
主題 self-monitoring
主題
主題Scheme Other
主題 other-knowledge reference
主題
主題Scheme Other
主題 task-faciliation paradime
主題
主題Scheme Other
主題 自己モニタリング
主題
主題Scheme Other
主題 他者知識
主題
主題Scheme Other
主題 課題促進プログラム
主題
主題Scheme Other
主題 自己関連付け
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 This study examined whether self-monitoring invokes other-knowledge reference by using task-faciliation paradigm(klein, Loftus, & Burton, 1989). Nineteen participants performed a series of tasks, which were other-reference("Does the word describe the friend?"), evaluative("Is the word socially desirable?"), self-monitoring("Does the word make you pleasant?"), and semantic("Is it difficult to define the word?"). Trials for each task were divided into four conditions by the type of the previous task. Comparisons among these condition showed that reaction times were shorter when the previous tasks and current tasks were the same than when they were different. the time required for the other-knowledge reference task was the same regardless of whether it was preceeded by the self-monitoring task of by the semantic task. considering with the results of Nakao and Miyatani(2005b), which showed the facilitation of self-knowledge referent task after self-monitoring task, our results revealed that self-monitoring is associated with characteristic traits of the self, but does not invoke ohter-knowledge reference.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/14772
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 247
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 54, p. 247-255, 発行日 2006-03-28
旧ID 14772
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:34:01.910300
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3