WEKO3
アイテム
自己モニタリングによって他者知識は活性化するのか?
https://doi.org/10.15027/14772
https://doi.org/10.15027/14772cf795268-39c2-40a6-9faa-3e90bd0082e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 自己モニタリングによって他者知識は活性化するのか? | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Does self-monitoring invoke other-knowledge reference process? | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
中尾, 敬
× 中尾, 敬
× 宮谷, 真人
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2005 by Author | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | self-monitoring | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | other-knowledge reference | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | task-faciliation paradime | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 自己モニタリング | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 他者知識 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 課題促進プログラム | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 自己関連付け | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This study examined whether self-monitoring invokes other-knowledge reference by using task-faciliation paradigm(klein, Loftus, & Burton, 1989). Nineteen participants performed a series of tasks, which were other-reference("Does the word describe the friend?"), evaluative("Is the word socially desirable?"), self-monitoring("Does the word make you pleasant?"), and semantic("Is it difficult to define the word?"). Trials for each task were divided into four conditions by the type of the previous task. Comparisons among these condition showed that reaction times were shorter when the previous tasks and current tasks were the same than when they were different. the time required for the other-knowledge reference task was the same regardless of whether it was preceeded by the self-monitoring task of by the semantic task. considering with the results of Nakao and Miyatani(2005b), which showed the facilitation of self-knowledge referent task after self-monitoring task, our results revealed that self-monitoring is associated with characteristic traits of the self, but does not invoke ohter-knowledge reference. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/14772 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 247 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 54, p. 247-255, 発行日 2006-03-28 |
|||||||||||||
旧ID | 14772 |