ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 51号

幼児の関係性攻撃と社会的スキルに関する短期縦断的研究

https://doi.org/10.15027/16259
https://doi.org/10.15027/16259
028b6a4e-91ad-4f7e-8d11-c5c95c7c7825
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000700027.pdf KJ00000700027.pdf (574.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼児の関係性攻撃と社会的スキルに関する短期縦断的研究
言語 ja
タイトル
タイトル A short-term longitudinal study of relational aggression and social skills of preschool children
言語 en
作成者 磯部, 美良

× 磯部, 美良

ja 磯部, 美良

en Isobe, Miyoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 関係性攻撃
主題
主題Scheme Other
主題 社会的スキル
主題
主題Scheme Other
主題 不安・引っ込み思案行動
主題
主題Scheme Other
主題 幼児
主題
主題Scheme Other
主題 Relational aggression
主題
主題Scheme Other
主題 Social skills
主題
主題Scheme Other
主題 Anxiety-withdrawn behavior
主題
主題Scheme Other
主題 Preschool children
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 This short-term longitudinal study was designed to examine relational aggression associated with social skills and anxiety-withdrawn behavior of preschool children. Relational aggression, social skills (self-control skills, friendship making skills, and assertion skills), and anxiety-withdrawn behavior of one hundred and twenty 5-year old children were assessed two times across a 6-months period by using teacher rating measures. For the data analysis, the children were divided according to their first and second relational aggression scores into 4 groups: high-high, low-low, high-low, and low-high. The high-low group (i.e., composed of children who decreased the manifestation of relational aggression) increased self-control skills and decreased anxiety-withdrawn behavior. On the other hand, the low-high group (i.e., composed of children who increased the manifestation of relational aggression) relatively decreased self-control skills and increased anxiety-withdrawn behavior. These findings suggest that relational aggression and self-control skills are inversely related and point to the possibility that the teaching of self-control skills could contribute to the decrease of relational aggression. Furthermore, assessment of relational aggression may play an important role in the early detection of children's adjustment difficulties.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/16259
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 249
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 51, p. 249-255, 発行日 2003-03-28
旧ID 16259
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:19:07.165627
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3