WEKO3
アイテム
「交流理論」は学習者に何をもたらすか : 「批評的読み」の基礎としての「審美的読み」
https://doi.org/10.15027/26072
https://doi.org/10.15027/2607253dccfcc-1789-4960-b3fb-79f3c40d7783
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「交流理論」は学習者に何をもたらすか : 「批評的読み」の基礎としての「審美的読み」 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | What does "Transactional Theory" Achieve for Students? : "Aesthetic Reading" as the basis of "Critical Reading" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
山元, 隆春
× 山元, 隆春
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | aesthetic reading | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | critical reading | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Rosenblatt | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | transactional theory | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reading engagement | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 審美的読み | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 批評的読み | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ローゼンブラット | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 交流理論 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 読むことへの関与 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 900 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | In this paper, through examining the "Transactional Theory" by Louise M. Rosenblatt, I explored about the relationships the "critical reading" and the "aesthetic reading" in reading education. Any suggestions for teaching reading were pointed out as follows; (1) the "aesthetic reading" is not only for involvement-engagement in literary texts but also for making "reading engagement" in every texts and for making active readers. (2) Since the aesthetic reading is the basis of student's abilities for doing critical reading, we should elucidate their "aesthetic" stance at the first time of reading any texts in our reading classrooms. (3) To reciprocate between the aesthetic stance and the efferent (or analytical) stance would be important as the basis of any reading activities. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/26072 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 107 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 57, p. 107-116, 発行日 2008-12-26 |
|||||||||
旧ID | 26072 |