Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
非侵害的関係改善群に見られる被サポート感とスキル,および所属学級全体のスキルの変化 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Changes in Feeling of Being Supported, Skills, and Skills in Their Classes of Victimized Relationship-Improved Group |
|
言語 |
en |
作成者 |
中村, 孝
枝廣, 和憲
杉本, 奈月
栗原, 慎二
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
victimized relationship |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
support |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
bullying |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
classroom |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
skill |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
非侵害的関係 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
サポート |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
いじめ |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学級 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
スキル |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The Purpose of the present study was to examine which scale appears the difference between those who victimized-Relationship improved and those who not, in aspect of teachers' support, friends' support, and pro-social mood in the class. Participants in this study, 1165 Elementary pupils and Junior High School Students completed ASSESS; Adaptation Scale for School Environments on Six Spheres. The present results suggest that teachers' support and friends' support Improved Victimized Relationship, in Elementary school. Further study must be needed to scale more specific skills in a class. Also, this article is focusing on the factor of Improving Victimized Relationship, but in the future, another level of study in aspect of Preventative and Developmental and its way to evaluation must be considered. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/33975 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5546 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618554 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
213 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
号 61,
p. 213-218,
発行日 2012-12-21
|
旧ID |
33975 |