ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 61号

非侵害的関係改善群に見られる被サポート感とスキル,および所属学級全体のスキルの変化

https://doi.org/10.15027/33975
https://doi.org/10.15027/33975
3f45c600-787a-43f4-beb6-03adf2acd804
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_213.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_213.pdf (641.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 非侵害的関係改善群に見られる被サポート感とスキル,および所属学級全体のスキルの変化
言語 ja
タイトル
タイトル The Changes in Feeling of Being Supported, Skills, and Skills in Their Classes of Victimized Relationship-Improved Group
言語 en
作成者 中村, 孝

× 中村, 孝

ja 中村, 孝

en Nakamura, Takashi

Search repository
枝廣, 和憲

× 枝廣, 和憲

ja 枝廣, 和憲

en Edahiro, Kazunori

Search repository
杉本, 奈月

× 杉本, 奈月

ja 杉本, 奈月

en Sugimoto, Natsuki

Search repository
栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 victimized relationship
主題
主題Scheme Other
主題 support
主題
主題Scheme Other
主題 bullying
主題
主題Scheme Other
主題 classroom
主題
主題Scheme Other
主題 skill
主題
主題Scheme Other
主題 非侵害的関係
主題
主題Scheme Other
主題 サポート
主題
主題Scheme Other
主題 いじめ
主題
主題Scheme Other
主題 学級
主題
主題Scheme Other
主題 スキル
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The Purpose of the present study was to examine which scale appears the difference between those who victimized-Relationship improved and those who not, in aspect of teachers' support, friends' support, and pro-social mood in the class. Participants in this study, 1165 Elementary pupils and Junior High School Students completed ASSESS; Adaptation Scale for School Environments on Six Spheres. The present results suggest that teachers' support and friends' support Improved Victimized Relationship, in Elementary school. Further study must be needed to scale more specific skills in a class. Also, this article is focusing on the factor of Improving Victimized Relationship, but in the future, another level of study in aspect of Preventative and Developmental and its way to evaluation must be considered.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33975
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 213
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 61, p. 213-218, 発行日 2012-12-21
旧ID 33975
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:45:39.069879
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3