ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 61号

「コミュニケーション的行為の理論」を援用した評論教材の研究 : 「水の東西」を例に

https://doi.org/10.15027/33966
https://doi.org/10.15027/33966
48b5f36e-98cd-4b19-8ef4-30686be033ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_131.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_131.pdf (498.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「コミュニケーション的行為の理論」を援用した評論教材の研究 : 「水の東西」を例に
言語 ja
タイトル
タイトル Research of Essay as Teaching Material by “The Theory of Communicative Action" : Take “Mizu no Tozai" for example
言語 en
作成者 篠崎, 祐介

× 篠崎, 祐介

ja 篠崎, 祐介

en Shinozaki, Yusuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Habermas
主題
主題Scheme Other
主題 communicative action
主題
主題Scheme Other
主題 essay
主題
主題Scheme Other
主題 teaching of reading
主題
主題Scheme Other
主題 ハーバーマス
主題
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション的行為
主題
主題Scheme Other
主題 評論
主題
主題Scheme Other
主題 読むことの教育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 I considered by Habermas's “The Theory of Communicative Action" the following: what aim, content and method in learning with essay “Mizu no Tozai" as teaching material of high school can be set. The next thing it was revealed as a result of the consideration. They can be set from three points of view: Infer vagueness of argument (understanding), criticize that contrary to integrity about the way of narrative (criticizing), and examine the validity again (discourse).
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33966
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 131
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 61, p. 131-139, 発行日 2012-12-21
旧ID 33966
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:44:21.612033
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3