ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 59号

教示場面における姿勢刺激に含まれる意味次元構造の検討

https://doi.org/10.15027/31005
https://doi.org/10.15027/31005
ba83e561-56d8-49eb-99c3-ce4b1a446eec
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_79.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_79.pdf (358.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教示場面における姿勢刺激に含まれる意味次元構造の検討
言語 ja
タイトル
タイトル An Examination of the Dimensional Structure of Posture Stimulations in Instructional Situation
言語 en
作成者 野中, 陽一朗

× 野中, 陽一朗

ja 野中, 陽一朗

en Nonaka, Youichirou

Search repository
沼, 昂佑

× 沼, 昂佑

ja 沼, 昂佑

en Numa, Kousuke

Search repository
井上, 弥

× 井上, 弥

ja 井上, 弥

en Inoue, Wataru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 posture stimulation
主題
主題Scheme Other
主題 impression formation
主題
主題Scheme Other
主題 dimensional structure
主題
主題Scheme Other
主題 sex difference
主題
主題Scheme Other
主題 姿勢刺激
主題
主題Scheme Other
主題 印象形成
主題
主題Scheme Other
主題 意味次元構造
主題
主題Scheme Other
主題 性差
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine the dimensional structure which forms impression of the teacher's posture in real instructional situation transmitted to participants. We clarified how three factors, sex factor of postures, sex factor of participants and kinds of posture stimulations effect decoding the dimensional structure. Participants (N=80) were required to the experiment using posture stimulations in instructional situation. The findings were as following. Dimensional structure of posture stimulations in instructional situation consists of three aspects, "status", "tension", and "affection". In addition, we examined effects of the three factors to decoding posture stimulation. We clarified how the combinations of three factors effect decoding each dimensional structure.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31005
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 79
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 59, p. 79-87, 発行日 2010-12-24
旧ID 31005
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:38:23.105747
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3