WEKO3
アイテム
「総合的な学習」と算数・数学科における学習との関係 : 算数・数学科の相補的な二面性
https://doi.org/10.15027/29409
https://doi.org/10.15027/29409ab0b9a10-2408-49bc-9d13-d98681728af7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「総合的な学習」と算数・数学科における学習との関係 : 算数・数学科の相補的な二面性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Relationship between "Integrated Learning" and School Mathematics Learning : Complemental and Dual Aspects of School Mathematics | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
小山, 正孝
× 小山, 正孝
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to make clear the relationship between "integrated learning" and school mathematics learning. First, the aims and activities of "integrated learning" are summarized. Second, a vision of school mathematics based on the revised course of study is given. Then, as a result of the investigation from the view point of school mathematics, a theoretical model is presented in order to make clear the relationship between "integrated learning" and school mathematics learning. The key characteristics of this model are complemental and dual aspects of school mathematics, i.e. "real world and mathematical world" and "social aspect and personal aspect". Finally, three concrete examples are given in order to show the similarity and peculiarity of school mathematics learning in comparison with the "integrated learning". | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/29409 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0440-8713 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN0021336X | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 47 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第二部 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2 号 48, p. 47-54, 発行日 2000-03-10 |
|||||||||
旧ID | 29409 |