WEKO3
アイテム
進路決定場面における教師に対する生徒の反発反応
https://doi.org/10.15027/29339
https://doi.org/10.15027/29339cef7c68e-5899-4fd2-9b3d-173d12f11a23
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 進路決定場面における教師に対する生徒の反発反応 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Student's reactions toward teacher's verbal threats in the situation of the selection of college | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
深田, 博己
× 深田, 博己
× 植田, 智
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | reactance theory | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | freedom | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | threat | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | importance of free behavior | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | possibility of engaging free behavior | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate the high school student's reactionary responses toward the teacher's verbal threats when the teacher threatened the student's freedom of taking an entrance examination for the specific college. From the standpoint of the reactance theory, we examined the effects of the amount of threat (high or low), the importance of the threatened free behavior (high or low), and the possibility of engaging the threatened free behavior (high or low) on reactionary responses. Three types of reactionary response were measured: affective, verbal and behavioral reactions. High importance led to greater affective, verbal and behavioral reactions than low one. High threat led to greater affective and verbal reactions than low one, and high possibility led to greater behavioral responses than low one. These results were interpretable with the reactance theory. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/29339 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0919-8652 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN1044240X | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 95 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division 号 40, p. 95-102, 発行日 1992-03-27 |
|||||||||||||
旧ID | 29339 |