ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
  3. 40号

進路決定場面における教師に対する生徒の反発反応

https://doi.org/10.15027/29339
https://doi.org/10.15027/29339
cef7c68e-5899-4fd2-9b3d-173d12f11a23
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_40_95.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_40_95.pdf (711.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 進路決定場面における教師に対する生徒の反発反応
言語 ja
タイトル
タイトル Student's reactions toward teacher's verbal threats in the situation of the selection of college
言語 en
作成者 深田, 博己

× 深田, 博己

ja 深田, 博己

en Fukada, Hiromi

Search repository
植田, 智

× 植田, 智

ja 植田, 智

en Ueda, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 reactance theory
主題
主題Scheme Other
主題 freedom
主題
主題Scheme Other
主題 threat
主題
主題Scheme Other
主題 importance of free behavior
主題
主題Scheme Other
主題 possibility of engaging free behavior
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate the high school student's reactionary responses toward the teacher's verbal threats when the teacher threatened the student's freedom of taking an entrance examination for the specific college. From the standpoint of the reactance theory, we examined the effects of the amount of threat (high or low), the importance of the threatened free behavior (high or low), and the possibility of engaging the threatened free behavior (high or low) on reactionary responses. Three types of reactionary response were measured: affective, verbal and behavioral reactions. High importance led to greater affective, verbal and behavioral reactions than low one. High threat led to greater affective and verbal reactions than low one, and high possibility led to greater behavioral responses than low one. These results were interpretable with the reactance theory.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29339
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8652
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1044240X
開始ページ
開始ページ 95
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division

号 40, p. 95-102, 発行日 1992-03-27
旧ID 29339
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:26:14.929589
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3