ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
  3. 40号

漢字の認知に関する心理学的研究の展望

https://doi.org/10.15027/31154
https://doi.org/10.15027/31154
0261eb93-b977-44a3-a7a4-ee29d4adf3dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_40_57.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_40_57.pdf (522.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 漢字の認知に関する心理学的研究の展望
言語 ja
タイトル
タイトル A review of psychological studies on recognition of Kanji (Chinese characters)
言語 en
作成者 廣瀬, 等

× 廣瀬, 等

ja 廣瀬, 等

en Hirose, Hitoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Kanji (Chinese characters)
主題
主題Scheme Other
主題 word recognition
主題
主題Scheme Other
主題 learning of reading
主題
主題Scheme Other
主題 development of letter recognition
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 Psychological studies on recognition of Kanji were reviewed. They were divided into three groups according to the areas concerned: (1) those in experimental psychology, (2) those in developmental psychology, and (3) those in educational psychology. The first group was treated most fully, by subdividing them into four according to the theme investigated: (1) measurement of Kanji attributes, (2) graphemic, phonetic, and semantic processing of Kanji, (3) On (Chinese type reading) and Kun (Japanese type reading) readings, and (4) the function of grahemic elements of Kanji. The problems of studies in each of the three areas, and of the overall Kanji studies were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31154
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8652
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1044240X
開始ページ
開始ページ 57
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division

号 40, p. 57-65, 発行日 1992-03-27
旧ID 31154
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:25:58.104750
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3