ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 14号

授業外での英語学習の効果 : TOEICスコアの変化から

https://doi.org/10.15027/31117
https://doi.org/10.15027/31117
ed2ff797-f3aa-4ae8-99d8-ae01d7ade988
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_14_47.pdf h-gaikokugokenkyu_14_47.pdf (574.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 授業外での英語学習の効果 : TOEICスコアの変化から
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of Different Approaches to Out-of-Class Learning of English on TOEIC Score Gains
言語 en
作成者 磯田, 貴道

× 磯田, 貴道

ja 磯田, 貴道

en Isoda, Takamichi

Search repository
田頭, 憲二

× 田頭, 憲二

ja 田頭, 憲二

en Tagashira, Kenji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 広島大学外国語教育研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine the effects of out-of-class learning of English by Japanese college students on their proficiency growth measured by the TOEIC test. 809 university students were categorized into three groups by type of learning approach; the 'test-prep' group, who did only test-preparation; the 'general' group, who followed a general type of English learning; and the 'mixed' group, who combined test-preparation and a general type of English learning. The three groups were compared in terms of the changes in their TOEIC scores to examine the effects of different types of out-of-class learning. Using the General Linear Model (GLM), a model was set to predict post-test scores with pre-test scores, study time, type of learning, and the interaction of pre-test scores and type of learning. Results showed that the interaction was significant, which indicates that the effects of different types of learning are moderated by students' proficiency in English.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31117
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 47
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 14, p. 47-59, 発行日 2011-03-01
旧ID 31117
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:18:12.389310
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3