ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 50集

大学生の学修成果に関する研究の展開 : 入試形態および入学時の能力との関係に着目して

https://doi.org/10.15027/45679
https://doi.org/10.15027/45679
2ce610ca-db22-442e-95cb-bb32c414d73f
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_50_271.pdf DaigakuRonshu_50_271.pdf (547.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生の学修成果に関する研究の展開 : 入試形態および入学時の能力との関係に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Progress of Research on Undergraduate Student Learning Outcomes in Japan: Focusing on the Relationship with Input Information at the Time of Admission
言語 en
作成者 真鍋, 亮

× 真鍋, 亮

ja 真鍋, 亮

en Manabe, Ryo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 by Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to review research between 2000-2016 on Japanese undergraduate student’s learning outcomes between 2000 and 2016. Chosen for study is the“ relationship of I-O" in I-E-O Astin’s model. Specifically, "I" of the I-E-O model is divided into entrance examination types and abilities at the freshman year in cognitive and affective in "O" of the I-E-O model; each relationship is then studied. The study is arranged for four classifications that have been studied: (1) the relationship with entrance examination types and learning outcomes (cognitive); (2) the relationship with entrance examination types and learning outcomes (affective). (3) the relationship with abilities at freshman year (cognitive) and learning outcomes; and (4) the relationship with abilities at freshman year (affective) and Learning Outcomes. And I compared the number of studies with the findings. Findings of the study are: (1) given the importance of objectivity; objectivity of the assessment must be secured more; (2) measurement method on affective ability has not been established; and (3) abilities at the freshman year (cognitive) demonstrated an effect on learning outcomes. Further examination on the basis of these findings is necessary which deals with a characteristic and department of the University the study which has been shown unitarily in this paper.
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45679
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 271
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 50, p. 271-286, 発行日 2018-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し NOTES
言語 en
旧ID 45679
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:58:25.464329
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3