ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 教職開発研究
  3. 5号

「特別の教科 道徳」に関する学習者の課題の検討

https://doi.org/10.15027/52083
https://doi.org/10.15027/52083
3b6e1ac8-a3db-44d9-af07-954c75a8ad39
名前 / ファイル ライセンス アクション
JPDTSL_5_1.pdf JPDTSL_5_1.pdf (842.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「特別の教科 道徳」に関する学習者の課題の検討
言語 ja
タイトル
タイトル An Examination of Students’ Issues on the Morality Period as a Special Subject
言語 en
作成者 井上, 和紀

× 井上, 和紀

ja 井上, 和紀

en INOUE, Kazunori

Search repository
髙橋, 均

× 髙橋, 均

ja 髙橋, 均

en TAKAHASHI, Hitoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 教職開発専攻
主題
主題Scheme Other
主題 Moral Period as a special subject
主題
主題Scheme Other
主題 Social Skills
主題
主題Scheme Other
主題 Empathy
主題
主題Scheme Other
主題 Student Guidance
主題
主題Scheme Other
主題 特別の教科 道徳
主題
主題Scheme Other
主題 社会的スキル
主題
主題Scheme Other
主題 共感性
主題
主題Scheme Other
主題 生徒指導
内容記述
内容記述 This study examined the issues faced by elementary students regarding the morality period as a special subject by investigating the relationship between their self-evaluation of moral education content items and their social skills and empathy. According to the surbey results, self-evaluation of the content items of the morality period as a special subject was lower in the practical than cognitive aspect. Significant positive correlations were found between self-evaluation and social skills, and between self-evaluation and empathy. Thus, elementary school students were found to have problems in the practical aspect of moral behavior. One way to address this is to conduct activities that incorporate a student guidance’s perspective, such as social skills training, on the morality period as a special subject. In the future, the morality period as a special subject is expected to promote practical aspects of students’ moral behavior, and the development of their social skills and empathy. This serves as a developmental and preventive approach to bullying.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52083
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-8664
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12860624
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 教職開発研究
Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders

号 5, p. 1-10, 発行日 2022-03-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 52083
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 15:02:04.692866
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3