ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 29巻

大学院生と教師教育者は体育授業研究から何を学び合うのか : 授業観察後の視点の変容に着目して

https://doi.org/10.15027/53829
https://doi.org/10.15027/53829
889f6057-26f3-45c4-ad06-a7f6468a84b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_29_91.pdf HiroshimaJSchEduc_29_91.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-09
タイトル
タイトル 大学院生と教師教育者は体育授業研究から何を学び合うのか : 授業観察後の視点の変容に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Graduate Students and Teacher Educator Learning from each other through a Physical Education Lesson Study: Focusing on the Change in Perspective after Lesson Observation
言語 en
作成者 岩田, 昌太郎

× 岩田, 昌太郎

ja 岩田, 昌太郎

en Iwata, Shotaro

Search repository
敖敦, 其其格

× 敖敦, 其其格

ja 敖敦, 其其格

en Qiqige, Aodun

Search repository
沖津, 善

× 沖津, 善

ja 沖津, 善

en Okitsu, Zen

Search repository
東海林, 豪

× 東海林, 豪

ja 東海林, 豪

en Shoji, Go

Search repository
和田津, 皓也

× 和田津, 皓也

ja 和田津, 皓也

en Wadatsu, Kouya

Search repository
佐藤, 智樹

× 佐藤, 智樹

ja 佐藤, 智樹

en Sato, Tomoki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 graduate student
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher educator
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical education lesson study(PE LS)
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning from each other
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 occupational socialization theory
内容記述
内容記述 This study explores graduate students in a master course as well as teacher educator’ learning from each other and how their perspectives changed as they reflected on their shared perspectives of lesson observation through their participation in a physical education lesson study (PELS). The graduate students retained three different perspectives: "viewpoint change type," "viewpoint change type," and "viewpoint increase type. This was influenced by their own expertise and identity, based on their educational experiences. In addition, the influence of the teacher educators was also significant. Furthermore, through the process of PELS and the subsequent dialogue, professional socialization of the graduate students was facilitated by them "learning together." However, it was suggested that their own professional identity may inhibit their learning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53829
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 ja : 学校教育実践学研究
en : Hiroshima journal of school education

巻 29, p. 91-103, ページ数 13, 発行日 2023-03-17
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 53829
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:49:33.883093
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3