WEKO3
-
RootNode
アイテム
Role Perceptions of JTEs and ALTs Engaged in Team Teaching in Japan
https://doi.org/10.15027/42781
https://doi.org/10.15027/42781e713a990-1a0d-417d-a998-54e221b5a6f2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Role Perceptions of JTEs and ALTs Engaged in Team Teaching in Japan | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Aaron, Claude Sponseller
× Aaron, Claude Sponseller
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | JET Programme | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | team teaching | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | roles | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 370 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | In the Japanese EFL context, team teaching involves a Japanese teacher of English (JTE) teaching with an assistant language teacher (ALT). The process of team teaching consists of three phases: pre-instructional, instructional, and postinstructional. Substantial research on the roles JTEs and ALTs play during the instructional phase of team teaching has been conducted but relatively little exploration into the pre- and post-instructional phases has been undertaken. A survey exploring JTE and ALT role conceptualizations during all phases of team teaching, their sense of role clarity, what makes team teaching enjoyable, challenging, and successful was conducted. Findings and pedagogical implications are discussed. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15027/42781 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10491493 | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 123 | |||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 23, p. 123-130, 発行日 2017-03-22 |
|||||||
見出し | ||||||||
大見出し | 教師教育・教員養成 | |||||||
言語 | ja | |||||||
見出し | ||||||||
大見出し | Teacher Education and Training | |||||||
言語 | en | |||||||
旧ID | 42781 |