WEKO3
アイテム
キャラクターエデュケーションの概念的枠組みと日本語版徳目作成の試み
https://doi.org/10.15027/55810
https://doi.org/10.15027/558105941a833-fd11-4e9d-a7a7-18e0bbf81572
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | キャラクターエデュケーションの概念的枠組みと日本語版徳目作成の試み | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Character Education in USA and the Trial to Integrate Japanese Virtues | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
青木, 多寿子
× 青木, 多寿子
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study has two goals. One is to explain the conceptual framework of Character Education in USA which is not known well in Japan. And the other is to try to translate the Boyer's virtues (1995) to Japanese. The first goal is to explain the definitions of characteristic wards in character education, for examples character, virtues and values. Additionally I explained the important ideas in teaching these goals and the pitfalls to avoid in character education. For the second goal, I try to not only translate from English to Japanese but also to integrate Japanese traditional virtues. I translated ideas Boyer's virtues, respect, responsibility, perseverance, honesty, compassion, self-discipline, giving and courage. I showed that to integrate Japanese virtues into the translation will better enable students to understand the concepts, rather than rely on simple translation. I discussed helping students "to know the good, love the good and do the good" with Japanese virtues contribute to their becoming good citizens as well as international people of character. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/55810 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
助成情報 | ||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-18330191/ | |||||||||
研究課題番号 | 18330191 | |||||||||
研究課題名 | 児童・生徒のポジティブな特性を育む生活指導の心理学的研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
助成情報 | ||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||
言語 | en | |||||||||
研究課題名 | 児童・生徒のポジティブな特性を育む生活指導の心理学的研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 105 | |||||||||
書誌情報 |
学校教育実践学研究 Hiroshima journal of school education 巻 14, p. 105-117, 発行日 2008-03-20 |
|||||||||
旧ID | 55810 |