ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 15号

算数科の内容を一般化した理解度や数学信念が大学生の公式観に及ぼす影響

https://doi.org/10.15027/53786
https://doi.org/10.15027/53786
a50db516-0597-4ab0-9507-0945d1881d3c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_15_59.pdf JEducSci_15_59.pdf (683.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-02
タイトル
タイトル 算数科の内容を一般化した理解度や数学信念が大学生の公式観に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル The influence of math beliefs and essential arithmetic comprehension on formula beliefs
言語 en
作成者 池田, 悠真

× 池田, 悠真

ja 池田, 悠真

en IKEDA, Yuma

Search repository
平見, 真希人

× 平見, 真希人

ja 平見, 真希人

en HIRAMI, Makito

Search repository
藤木, 大介

× 藤木, 大介

ja 藤木, 大介

en FUJIKI, Daisuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 formula beliefs
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 study beliefs
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 math beliefs
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 arithmetic comprehension
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 grade of math
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 公式観
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習観
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 数学信念
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 算数科の理解度
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 数学科の成績
内容記述
内容記述 Formula belief, defined as “a way of perceiving a formula that includes feelings based on the experience of using the formula," is a factor examined as affecting learning and performance of mathematics. However, there is room for improvement in the scales assessing formula beliefs. In study 1, the scale is shown to have four factors, adding “usefulness of formulas" to the conventional three factors of “significance of derivation," “emphasis on memorization," and “confusion about formulas." As in previous findings, formula belief is influenced by learning beliefs and it influences learning strategies, which affect performance of mathematics. In study 2, the influence of university students’ essential arithmetic comprehension on their formula beliefs is investigated. Students who performed better on the essential arithmetic comprehension test had less confusion about formulas. In addition, the relationship between value perception of mathematics and formula beliefs is investigated. It is found that the factors of mathematics value perception influenced formula beliefs in various ways.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53786
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 59
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 15, p. 59-68, ページ数 10, 発行日 2023-03-30
旧ID 53786
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:29:44.620750
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3