ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 14号

到達度評価による自己評価を取り入れた協同学習が児童の自律的学習行動と学習効力感に及ぼす効果

https://doi.org/10.15027/52289
https://doi.org/10.15027/52289
c869b381-0741-4f5f-b55b-45f71ef54a3c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_14_123.pdf JEducSci_14_123.pdf (898.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 到達度評価による自己評価を取り入れた協同学習が児童の自律的学習行動と学習効力感に及ぼす効果
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of cooperative learning incorporating self-evaluation by achievement evaluation on children's autonomous learning behavior and Self-efficacy toward learning
言語 en
作成者 真田, 穣人

× 真田, 穣人

ja 真田, 穣人

en SANADA, Shigeto

Search repository
栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en KURIHARA, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 achievement evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 cooperative learning
主題
主題Scheme Other
主題 Subject education
主題
主題Scheme Other
主題 self-efficacy toward learning
主題
主題Scheme Other
主題 Teaching material development
主題
主題Scheme Other
主題 到達度評価
主題
主題Scheme Other
主題 協同学習
主題
主題Scheme Other
主題 教科教育
主題
主題Scheme Other
主題 学習効力感
主題
主題Scheme Other
主題 教材開発
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine the effect of cooperative learning, which incorporates self-evaluation by achievement evaluation using rubrics, on children's autonomous learning behavior and Self-efficacy toward learning. In this study, we introduce cooperative learning that incorporates self-evaluation by achievement evaluation using rubrics under the hypothesis that it enhances the children's autonomous learning behavior and self-efficiency of learning. As a result of conducting a questionnaire survey twice during the survey period for children in the 4th grade of elementary school, it was shown that the self-efficacy toward learning was enhanced for all children regardless of the degree of acceptance. On the other hand, it was shown that autonomous learning behavior did not increase. This suggests that cooperative learning that incorporates self-evaluation based on achievement evaluation may promote the desire for competence, but not the desire for autonomy.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の一部は,日本学術振興会科学研究費補助金(奨励研究,課題番号17H00035)による助成を受けて行われました。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52289
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 123
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 14, p. 123-129, 発行日 2022-03-30
旧ID 52289
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:28:11.003341
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3