ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 12号

日本語の本を読むことを促す要因 : 日本語による読書行動モデル構築の試み

https://doi.org/10.15027/48295
https://doi.org/10.15027/48295
3f18381f-07e8-4beb-bd52-f05b83230105
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_12_91.pdf JEducSci_12_91.pdf (4.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本語の本を読むことを促す要因 : 日本語による読書行動モデル構築の試み
言語 ja
タイトル
タイトル Factors that prompt international students to participate in Reading activities: Using path analysis to develop a relational model
言語 en
作成者 楊, 嘉寧

× 楊, 嘉寧

ja 楊, 嘉寧

en Yang, Jianing

Search repository
井上, 弥

× 井上, 弥

ja 井上, 弥

en Inoue, Wataru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2019 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Theory of Planned Behavior
主題
主題Scheme Other
主題 L2 language
主題
主題Scheme Other
主題 reading activities
主題
主題Scheme Other
主題 計画的行動理論
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語
主題
主題Scheme Other
主題 読書
内容記述
内容記述 This study examines factors that prompt international students in Japan to participate in Reading activities, which was based on the Theory of Planned Behavior. 50 Chinese students in Japan responded to a questionnaire about their Japanese book-reading activities. Path analysis revealed a relation between intention of L2 reading, subjective norm of L2 reading, attitude to L2 reading, and perceived behavior control to L2 reading. However, the reliability and validity of the model was not enough. This result suggest that further consideration will be needed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48295
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 12, p. 91-97, 発行日 2019-11-30
旧ID 48295
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:20:33.324396
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3