Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教員評価制度における成果報酬に連動した勤務評価の特徴 : A県を事例として |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Characteristics of work evaluation linked to outcome compensation in teacher evaluation system: Case of prefecture A |
|
言語 |
en |
作成者 |
諏訪, 英広
林, 孝
髙谷, 哲也
湯藤, 定宗
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher evaluation |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
outcome compensation system |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
degree of consent |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教員評価 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
成果報酬制度 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
納得度 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this paper is to clarify the characteristics and problems of the outcome compensation system in teacher evaluation of A prefecture as a preliminary study of research on " degree of consent" of the outcome compensation system. The findings obtained are as follows. There are "reflecting on pay raise after 10 years experience training-protection of young teachers ", " evaluation group consisting of all faculty members excluding managers ", and " grouping of upper grades ·avoidance of fixation of upper grades by discretion of principal·"as characteristics of the outcome compensation system of A prefecture. There are " uncertainty of negotiation/ decision process ", " inconsistency with faculty members' view of teachers and self-esteem ", "vulnerability of manager' s evaluating ability and fairness / fairness ", " alteration of collaboration and collegiality in faculty staff group , "" decline of motivation by deviation from self evaluation and promotion of business ", " unreasonableness of segment selection by mixing position and job category" and" immobilization of upper grades in case "as problems of outcome compensation system in A prefecture. Finally, we presented the problems and perspectives concerning future survey research with a view on "degree of consent ". |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究は,平成29年度公益財団法人日本教育公務員弘済会本部奨励金及び JSPS:17K04623の助成を受け,実施されたものです。 |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/45281 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1883-8200 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1244667X |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
67 |
書誌情報 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
号 11,
p. 67-76,
発行日 2018-03-16
|
旧ID |
45281 |