ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 9号

PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) の第2層支援 (Tire2) に関する研究の概観と展望

https://doi.org/10.15027/39425
https://doi.org/10.15027/39425
d611a9ad-b813-4577-9d54-f66d9abd530f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_9_51.pdf JEducSci_9_51.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) の第2層支援 (Tire2) に関する研究の概観と展望
言語 ja
タイトル
タイトル Overview and Outlook Studies on PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) of Tire2
言語 en
作成者 枝廣, 和憲

× 枝廣, 和憲

ja 枝廣, 和憲

en Edahiro, Kazunori

Search repository
松山, 康成

× 松山, 康成

ja 松山, 康成

en Matsuyama, Yasunari

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 ポジティブな行動介入と行動支援
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
主題
主題Scheme Other
主題 多層支援
主題
主題Scheme Other
主題 PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports)
主題
主題Scheme Other
主題 Special Needs Education
主題
主題Scheme Other
主題 Layer Support
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study, for the development of PBIS (Tire2) in Japan, was an overview of the study of the United States of PBIS and PBS. In the United States we have introduced the PBIS (Tire2). Efficacy of PBIS (Tire2) has been demonstrated in special needs education. We were focused on Functional Behavior Assessment (FBA), Daily Behavior Form, Teach Social Skills, Check-In Check-Out (CICO), First Step to Success (FSTS), Good Behavior Game and Teach Conflict Resolution Skills. We created a trial basis introduction model for PBIS (Tire2) in Japan.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39425
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 51
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 9, p. 51-58, 発行日 2016-03-16
旧ID 39425
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:12:59.540118
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3