WEKO3
アイテム
PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) の第2層支援 (Tire2) に関する研究の概観と展望
https://doi.org/10.15027/39425
https://doi.org/10.15027/39425d611a9ad-b813-4577-9d54-f66d9abd530f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) の第2層支援 (Tire2) に関する研究の概観と展望 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Overview and Outlook Studies on PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) of Tire2 | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
枝廣, 和憲
× 枝廣, 和憲
× 松山, 康成
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ポジティブな行動介入と行動支援 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 特別支援教育 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 多層支援 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Special Needs Education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Layer Support | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This study, for the development of PBIS (Tire2) in Japan, was an overview of the study of the United States of PBIS and PBS. In the United States we have introduced the PBIS (Tire2). Efficacy of PBIS (Tire2) has been demonstrated in special needs education. We were focused on Functional Behavior Assessment (FBA), Daily Behavior Form, Teach Social Skills, Check-In Check-Out (CICO), First Step to Success (FSTS), Good Behavior Game and Teach Conflict Resolution Skills. We created a trial basis introduction model for PBIS (Tire2) in Japan. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/39425 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 51 | |||||||||||||
書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 9, p. 51-58, 発行日 2016-03-16 |
|||||||||||||
旧ID | 39425 |