ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

イングランドAQA試験局によるテクニカル・アウォード資格STEM

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011061
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2011061
50ac7bd1-2c10-421f-b672-dc77a3462897
名前 / ファイル ライセンス アクション
JapJEduTech_44_315.pdf JapJEduTech_44_315.pdf (343.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル イングランドAQA試験局によるテクニカル・アウォード資格STEM
言語 ja
タイトル
タイトル Specification of Technical Awards qualification STEM by the AQA Examination Board
言語 en
作成者 谷田, 親彦

× 谷田, 親彦

ja 谷田, 親彦

en YATA, Chikahiko

Search repository
磯部, 征尊

× 磯部, 征尊

ja 磯部, 征尊

en ISOBE, Masataka

Search repository
大谷, 忠

× 大谷, 忠

ja 大谷, 忠

en OHTANI, Tadashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 © 2020 日本教育工学会
主題
主題Scheme Other
主題 England
主題
主題Scheme Other
主題 Technical Awards
主題
主題Scheme Other
主題 qualification
主題
主題Scheme Other
主題 STEM
内容記述
内容記述 本研究では,イングランド地域にあるAQA 試験局(Assessment and Qualifications Alliance)が発行したテクニカル・アウォード資格STEM のシラバスを分析・検討することを通して.日本におけるSTEM 教育の計画・実施・評価に関する参照基準を検討する資料を得ることを目的とした.資格STEM はキーステージ4(14~16歳)での学習が想定され,現実的な職業や仕事などの文脈を通して学習する3つの単元から構成されていた.実践的な学習活動を伴う単元では,STEM に基づいた産業を調査する学習や,製品やサービスを創造する学習が想定されており,STEM 教育の学習過程などに対する示唆を得ることができた.また,各単元では,適用されるべき科学,技術,工学,数学に関する固有の知識や理解が明示されており,資格STEM とナショナル・カリキュラムの教科との関連性や位置づけが推察できた.
言語 ja
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to obtain materials on planning, implementation, and evaluation of STEM education in Japan through the analysis and examination of the specifications of Technical Awards qualification STEM issued by the AQA (Assessment and Qualifications Alliance) in England. Qualification STEM was key stage 4 (age14-16) qualifications that consisted of three units studied through the context of realistic occupations and work. Unit1 and Unit2 designed learning activities oriented toward survey industries based on STEM and those for creating products and services. In the unit with practical learning activities, students were expected to investigate STEM industries and create products and services, which provided suggestions for the learning process of STEM education. The specific knowledge and understanding of science, technology, engineering and mathematics to be applied was made explicit in each unit, and the relevance and position of the qualification STEM to the National Curriculum subjects could be inferred.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は,科学研究費補助金基盤(A):研究課題番号17H00820,基板研究(B):研究課題番号19H01735の助成を受けて行われた.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は,日本科学教育学会第43回年会で谷田・磯部・大谷(2019)が発表した研究を発展させて,その成果をまとめたものである.
出版者
出版者 日本教育工学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.15077/jjet.44007
関連情報
識別子タイプ NAID
関連識別子 130007998595
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15077/jjet.44007
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-6453
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-8290
開始ページ
開始ページ 315
書誌情報 日本教育工学会論文誌
Japan Journal of Educational Technology

巻 44, 号 3, p. 315-324, 発行日 2021-03-10
旧ID 51524
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:52:44.054421
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3