ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

教員養成学部生の教職志望動機, 教職適性感, 及び習得適性の変容に関する追跡研究(I)

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009970
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009970
a8191111-7bbc-426d-bf57-7a6cbddf07bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullResCentEducStudPrac-HiroshimaUniv_4_1.pdf BullResCentEducStudPrac-HiroshimaUniv_4_1.pdf (794.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員養成学部生の教職志望動機, 教職適性感, 及び習得適性の変容に関する追跡研究(I)
言語 ja
タイトル
タイトル A Longitudinal Study on the Changes in Teacher Aptitudes, Motivation and Self-estimation of Fitness to Become Teacher
言語 en
作成者 高橋, 超

× 高橋, 超

ja 高橋, 超

en Takahashi, Susumu

Search repository
井上 弥

× 井上 弥

ja 井上 弥

en Inoue, Wataru

Search repository
石井, 眞治

× 石井, 眞治

ja 石井, 眞治

en Ishii, Shinji

Search repository
林, 孝

× 林, 孝

ja 林, 孝

en Hayashi, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the changes in cognition of teacher aptitudes, motivation, and fitness judgement of becoming teachers during 4 years univresity education. The present report was concerned with the changes during the 1st year of university life. The questionnaire involved the questions about the motivation and fitness to become teachers, the ideal teaching skills (24 items) the teaching skills learned for a year. At the beginning of 1st and 2nd year, the questionnaire was administerated to 353 students of the Faculty of School Education, Hiroshima University. but analysis have done on 310 students who answered to this questionnaire at both of 2 test occasion. All students were highly motivated to become teacher, and they estimated that they learned teaching skills a little. But analysis on changes over time has not found changes in thoses items for a year. Comparing the changes during the teaching practicum, features of 1st year were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部附属教育実践研究指導センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0915-2903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10178618
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学教育実践研究指導センター紀要
Bulletin of Research Center for Educational Study and Practice, Faculty of School Education, Hirosihma University

号 4, p. 1-9, 発行日 1992-03-25
旧ID 27469
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:15:43.466531
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3