WEKO3
アイテム
オーストラリアにおける科学教育の現代的動向
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009930
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009930e8944dbc-e689-401b-b33c-f48063811303
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | オーストラリアにおける科学教育の現代的動向 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Current Trend of Science Education in Australia | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
柴, 一実
× 柴, 一実
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | statement | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | profile | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Science Curriculum and Standards Framework | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ステートメント | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | プロファイル | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 科学カリキュラム・基準フレームワーク | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper was to make clear the actual state of science education in Australia. Through the study of documents, the results were as follows: 1. There were constructivism and STS education in the background of the National Statements and Profiles drawn up by the AEC in 1993. 2. The Science CSF in Victoria consisted of 4 strands and 10 substrands. On the other hand the National Statements and Profiles were composed of 5 strands and 15-18 components and were different from the Science CSF. Taking the case of a strand about physical science, the former was modern, the latter was orthodox. 3. The Board of Studies and DSE of Department of Education were central to support school teachers in Victoria. In the Blackburn Lake Primary School where I visited in 1997, the teacher instructed her students in the topic "Ecology of the Rainforest" by the CSF based backings. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0387-4850 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00213326 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 37 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I 巻 21, p. 37-49, 発行日 1999-01 |
|||||||||
旧ID | 27355 |