ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Language practice and beliefs of domestic and L2 English international students in an English-taught program in Japanese higher education

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006318
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006318
a6a2e10a-70db-4fda-97dc-6c1d46738fde
名前 / ファイル ライセンス アクション
AsianEng_2024.pdf AsianEng_2024.pdf (328.0 KB)
 Download is available from 2025/12/28.
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-12-25
タイトル
タイトル Language practice and beliefs of domestic and L2 English international students in an English-taught program in Japanese higher education
言語 en
作成者 Shibata, Miki

× Shibata, Miki

en Shibata, Miki

Search repository
Ishii, Riho

× Ishii, Riho

en Ishii, Riho

Search repository
アクセス権
アクセス権 embargoed access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_f1cf
権利情報
言語 en
権利情報 This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Asian Englishes on 28 Jun 2024, available at: https://doi.org/10.1080/13488678.2024.2372743.
権利情報
言語 en
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version.
権利情報
言語 ja
権利情報 この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Internationalization of higher education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 English-medium instruction
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 English-taught programs
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 English international students
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 domestic students
内容記述
内容記述 This study compared domestic and international students regarding their self-evaluated English proficiency, language performance in English-medium instruction (EMI) classrooms, and their language beliefs. They were enrolled in an English-taught program (ETP) in a Japanese university. EMI courses and programs have strategically increased to attract overseas students and improve domestic students’ English proficiency. Despite extensive EMI research, few studies have focused on EMI experiences of both domestic and international students. Thus, the study analyzed online survey responses from 84 domestic and 24 international students, mostly from Asia. Noticeably, domestic students rated their English proficiency lower than their L2 English international group. Also, the former group found it significantly difficult in performing language tasks, compared to the latter group. Critically, L2 English international students preferred first language (L1) English-speaking instructors and expect non-L1 English lecturers to use native English, whereas Japanese students showed appreciation of lecturers using their L1 in EMI context.
言語 en
出版者
出版者 Taylor & Francis
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連情報
関連タイプ hasVersion
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1080/13488678.2024.2372743
開始ページ
開始ページ none
書誌情報 en : Asian Englishes

p. none, 発行日 2024-06-28
旧ID 55905
備考 The full-text file will be made open to the public on 28 December 2025 in accordance with publisher's 'Terms and Conditions for Self-Archiving'
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:17:40.912939
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3