ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 30巻

Philippine Pasyon Performance: Exploring the Affective Power of Pabasa’s Soundscape

https://doi.org/10.15027/0002040754
https://doi.org/10.15027/0002040754
122d9174-04d3-4547-bb7c-148b3400b735
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_30_1.pdf JIDC_30_1.pdf (333 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-06-24
タイトル
タイトル Philippine Pasyon Performance: Exploring the Affective Power of Pabasa’s Soundscape
言語 en
作成者 JACINTO, Gerard Rey Zapanta

× JACINTO, Gerard Rey Zapanta

en JACINTO, Gerard Rey Zapanta

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 en
権利情報 Copyright © 2025 Graduate School for International Development and Cooperation, Hiroshima University.
権利情報
言語 ja
権利情報 本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 anthropology of music
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 emotional energy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 musical affect
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 pasyon
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the Philippines, Holy Week is marked by traditional rituals that commemorate the suffering and death of Christ, which are deeply rooted in local expressions of Roman Catholicism. One significant practice is the pabasa, the public chanting of the pasyon, a narrative recounting Christ's passion, death, and resurrection. Typically performed by mambabasa (a group of readers) to a mournful melody, some communities also include musiko (musicians) who provide instrumental accompaniment, which adds a distinct musical layer to the event. Previous scholarly works have focused on the pasyon as a symbol of nationalism, revolutionary struggles, and its role as a musical form, which shapes the academic discourse surrounding this tradition. Drawing on an ethnographic case study of a pabasa in a town of Metro Manila, I analyze the performance structure and the dynamic relationships between the host, readers, and musicians. I explore the social and cultural meaning embedded in the pabasa, specifically examining how the involvement of musiko and their musical contributions influence the affective atmosphere of this ritual that produces an intensified emotional state closely related to Collins’ concept of ‘emotional energy’, rooted in Durheim’s collective effervescence. I specifically emphasize the role of music in shaping the emotional and communal experience of the pabasa, where the interplay of chant and instrumental soundscapes reflects a shared moral purpose. The study also found the affective solidarity experienced among participants through chanting and music due to the collective emotions felt during the performance.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School for International Development and Cooperation, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040754
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
書誌情報 ja : 国際協力研究誌
en : Journal of International Development and Cooperation

巻 30, p. 1-24, 発行日 2025-07-01
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-24 04:41:40.496240
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3