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  1. 学術雑誌論文等

Role of remote working center in a hybrid work culture

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2040733
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2040733
051f7691-54fd-4f48-83ba-1281e89068a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
j.cities.2025.105754.docx j.cities.2025.105754.docx (402 KB)
 Download is available from 2027/1/23.
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-06-18
タイトル
タイトル Role of remote working center in a hybrid work culture
言語 en
作成者 Lan, Jieyuan

× Lan, Jieyuan

en Lan, Jieyuan

Search repository
Feng, Tao

× Feng, Tao

en Feng, Tao

Search repository
アクセス権
アクセス権 embargoed access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_f1cf
権利情報
言語 en
権利情報 ©[ 2025]. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
権利情報
言語 en
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version.
権利情報
言語 ja
権利情報 この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teleworking
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Remote working centers
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Random parameter error component model
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Remote Working Centers (RWCs) have gained popularity as alternative workspaces. However, to what extent are teleworkers willing to use RWCs in comparison to home and office considering transportation effects remains underexplored. This study investigates teleworkers' joint decisions on work location and transportation mode under different contexts. Using stated preference data collected in Tokyo Metropolis, Japan, a random parameter error component model was estimated, capturing the unobserved heterogeneity among teleworkers. The results indicate a preference for working in RWCs when tasks have a higher work intensity, involve teamwork, last between 4 and 6 h or longer. In general, the intention to travel to RWCs decreases with longer travel times. Females and high-income individuals are more likely to use RWCs. In accessing to RWCs, low-income individuals prefer active travel modes, while high-income individuals opt for public transportation or private cars. These findings provide insights for urban planners in shaping policies to promote the use of RWCs in a hybrid work culture.
言語 en
出版者
出版者 Elsevier
言語 en
日付
日付 2027-01-23
日付タイプ Available
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1016/j.cities.2025.105754
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0264-2751
書誌情報 en : CITIES

巻 159, 号 105754, p. none, 発行日 2025-01-23
備考
言語 en
値 The full-text file will be made open to the public on [23 Jan 2027] in accordance with publisher's 'Terms and Conditions for Self-Archiving'
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Ver.1 2025-06-17 01:49:58.923424
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