Item type |
デフォルト(1) |
公開日 |
2025-06-05 |
タイトル |
|
|
タイトル |
21世紀型スキルを育成する「日本学教育」 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Developing 21st century Skills through Japanese Studies Education |
|
言語 |
en |
作成者 |
畑, 有紀
フェレイロ, ダマソ
李, 麗
松山, 由布子
柳本, 大地
永井, 敦
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
アクティブラーニング |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
21世紀型スキル |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
日本学 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
日本文学 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
人文学 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ICT |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
active learning |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
21st century skills |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Japanese studies |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Japanese literature |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
humanities |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ICT |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This paper examines the teaching of Japanese Studies and its potential for cultivating the 21st century skills that students need to thrive in the complex and highly uncertain modern world. Against this background, it rethinks and updates current teaching methods in Japanese Studies by presenting some real-life examples of attempts to teach Japanese literature using various active learning techniques, such as project-based learning. These examples aim to and have promoted students' intercultural understanding, problem-solving skills, international collaboration skills, and ICT literacy through ICT-based active learning, demonstrating the potential of teaching Japanese Studies to develop students' 21st century skills. The paper also explores the place of literature within Japanese Studies, addressing challenges such as declining language proficiency and gaps between national and international research. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本論文は、「東アジア日本研究者協議会第8回国際学術大会」(2024年11月8日~11月10日、於:淡江大學)でのパネル発表「21世紀型スキルを育成する『日本学教育』ー協働と学際からの問い直しー」(発表者:Ferreiro Damaso、新井誠、永井敦、柳本大地、李麗、畑有紀、松山由布子)に基づいて加筆修正したものである。 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学森戸国際高等教育学院 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Morito Institute of Global Higher Education, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/0002040694 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2186-2028 |
書誌情報 |
ja : 広島大学森戸国際高等教育学院紀要
en : Journal of Morito Institute of Global Higher Education
号 20,
p. 9-24,
ページ数 16,
発行日 2025-03
|
見出し |
|
|
大見出し |
研究論文・報告 |
|
言語 |
ja |