ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学日本語教育研究
  3. 35号

外国につながる子どもたちの高校進学率 : 中国地方A市における15年間のボランティア活動記録から

https://doi.org/10.15027/0002040527
https://doi.org/10.15027/0002040527
42608c8c-977f-4468-95fd-51a8fa242b85
名前 / ファイル ライセンス アクション
HUNihongoKyoikuKenkyu_35_17.pdf HUNihongoKyoikuKenkyu_35_17.pdf (685 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-03-31
タイトル
タイトル 外国につながる子どもたちの高校進学率 : 中国地方A市における15年間のボランティア活動記録から
言語 ja
タイトル
タイトル High school admission rate for children with foreign background: Based on 15-year records of volunteer activities in City A of Chugoku region
言語 en
作成者 奥村, 玲子

× 奥村, 玲子

ja 奥村, 玲子

en OKUMURA, Reiko

Search repository
間瀬, 尹久

× 間瀬, 尹久

ja 間瀬, 尹久

en MASE, Iku

Search repository
奥村, 安寿子

× 奥村, 安寿子

ja 奥村, 安寿子

en OKUMURA, Yasuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 外国につながる子ども
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 高校進学率
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学齢超過来日者
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 High school admission is particularly crucial for children with foreign background, since it directly impacts their lives, residence, and works in Japan. However, previous studies and reports of their high school admission rates were limited in terms of methods and subjects, so that a whole picture of this issue is still unclear. The present study examined high school admission rates in children with foreign background (N = 153), including those moved to Japan past middle-school age, based on 15-year records of volunteer activities in City A of Chugoku region. As a result, while around 95% of the children who moved to Japan before or within middle-school ages, or graduated from Japanese middle school, were enrolled in high school, it was the case for only around 25% of the children at past middle-school age or had not graduated from Japanese middle school. The present resulted showed a critical role of Japanese middle school that bridges children with foreign background to high school, which must be guaranteed maximally through efforts of government, schools, and parents.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム
言語 ja
出版者
出版者 Teaching Japanese as a Second Language Program, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040527
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13477226
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11531831
書誌情報 ja : 広島大学日本語教育研究
en : Bulletin of Teaching Japanese as a Second Language Program, Hiroshima University

号 35, p. 17-22, ページ数 6, 発行日 2025-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-07 06:54:19.996862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3