ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 22巻

The Value of the Ph.D. in the Nested Contexts of Japanese Society: From the perspectives of doctoral students

https://doi.org/10.15027/0002040524
https://doi.org/10.15027/0002040524
a967ff46-0226-44a2-9d74-335459c92cdc
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_22_147.pdf HigherEducationForum_22_147.pdf (889 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-05-08
タイトル
タイトル The Value of the Ph.D. in the Nested Contexts of Japanese Society: From the perspectives of doctoral students
言語 en
作成者 Kim, Yangson

× Kim, Yangson

en Kim, Yangson

Search repository
Inouye, Kelsey

× Inouye, Kelsey

en Inouye, Kelsey

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 doctoral education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Ph.D.
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 social value
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 financial support
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 higher education system
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As in other Confucian societies in Northeast Asia, higher education has long been respected and valued in Japan, and Ph.D. holders are regarded as critical for their economic and social contributions. However, despite tremendous efforts by the government to expand doctoral education, the enrollment rate in Japanese Ph.D. programs has steadily decreased since the early 2000s. Further, Ph.D. education in Japan has remained relatively under-researched, and few studies have focused on students’ perceptions of their doctoral programs. This interview-based study thus drew on McAlpine and Norton’s (2006) nested contexts framework to examine how fifteen Japanese doctoral students perceived the value of the Ph.D., and how these perceptions were related to the micro, meso, and macro contexts in which they were situated. The results suggested that most participants valued the Ph.D. as a qualification for career progression and believed the Ph.D. had little worth beyond academia, a perception bound up with the unique Japanese Ph.D. selection and employment systems, as well as limited access to financial support and structured curricula, which presents challenges particularly for part-time students who account for a large proportion of doctoral students in Japan.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040524
ID登録タイプ JaLC
関連情報
関連タイプ isPartOf
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-052-1
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-20K13906/
研究課題番号 20K13906
研究課題名 Toward a dynamic academic society: Integrating a new academic generation in Japan
言語 en
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24329614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
書誌情報 en : Higher Education Forum

巻 22, p. 147-168, ページ数 22, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-07 04:55:00.862127
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3