ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 22巻

A Systematic Literature Review of Prior Studies on the Indonesian Independent Campus Policy (2020–2023)

https://doi.org/10.15027/0002040521
https://doi.org/10.15027/0002040521
8c16c3ed-0ff9-47a4-92e7-edfc9613a2e6
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_22_69.pdf HigherEducationForum_22_69.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-05-08
タイトル
タイトル A Systematic Literature Review of Prior Studies on the Indonesian Independent Campus Policy (2020–2023)
言語 en
作成者 Hidayat, Rahmad

× Hidayat, Rahmad

en Hidayat, Rahmad

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning freedom
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 policy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 research evolution
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 transformation
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Based on prior research indexed in the Scopus database, this coherent literature review explores the transformative impact of the independent campus policy on Indonesian higher education by highlighting its role in forming the autonomy of students to shape their academic trajectories. The analysis spans 63 publications from 2020 to 2023, revealing a notable increase in yearly publications and diverse global authorship, with Indonesian scholars contributing prominently. The review identifies several bibliometric indicators in prior studies: the number of publications, authorship patterns, document types, authors’ countries, coauthorship, and keyword co-occurrence. Additionally, this study employs rigorous content analysis, thematic coding, and cross-disciplinary comparisons to reveal nine distinct research streams. The findings confirm that ‘Freedom to Learn on Campus’ is the philosophical value of the independent campus policy that aims to respond to evolving educational needs in Indonesia. While providing valuable insights, the author acknowledges limitations, including temporal constraints, potential bias, and the lack of exploration of future regional variations. With its interdisciplinary nature, this pioneering review addresses a research gap and offers a profound understanding of the policy’s global significance and transformative effects on Indonesia’s educational landscape.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040521
ID登録タイプ JaLC
関連情報
関連タイプ isPartOf
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-052-1
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24329614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
書誌情報 en : Higher Education Forum

巻 22, p. 69-97, ページ数 29, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-07 03:05:27.630738
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3