WEKO3
アイテム
米国大学における包摂的教育実践についての課題検討
https://doi.org/10.15027/0002040465
https://doi.org/10.15027/000204046502aa243d-9f88-49d9-ad3a-a305c99e008f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルト(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-30 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 米国大学における包摂的教育実践についての課題検討 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Challenges of Implementing Inclusive Education Practices in the U.S. Higher Education | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
安部, 有紀子
× 安部, 有紀子
× 松本, みゆき
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This study examines the challenges of implementing inclusive education practices in U.S. highereducation, focusing on promoting DEI (Diversity, Equity, and Inclusion) initiatives. To understand howuniversities incorporate DEI into instruction to enhance the diverse student success, we conducted acomparative analysis of syllabus guidelines from higher education institutions in the United States, analyzingspecific approaches and initiatives. The study focuses on the syllabus guidelines of the University ofMichigan, the University of California, Los Angeles, Yale University, and Brown University, evaluating eachinstitution’s inclusive education policies and specific examples. The results reveal that each university iscommitted to respecting diversity and providing a flexible educational environment accommodating studentswith diverse backgrounds and needs. Results suggest differences between types of institutions. Notably, stateuniversities emphasize inclusivity as a part of their overall mission, while private universities promoteinclusive education through their educational centers. This study suggests that inclusive education practicesare essential for enhancing students’ motivation and sense of belonging to the university and promotingacademic achievement. It also highlights the growing need for this approach in Japanese highereducation. Furthermore, the paper discusses the methods of implementing inclusive education based on thesize and type of institution, pointing out the necessity for further research. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学高等教育研究開発センター | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Research Institute for Higher Education, Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/0002040465 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||
助成機関識別子タイプ | Crossref Funder | |||||||||||||
助成機関識別子タイプURI | https://doi.org/10.13039/501100001691 | |||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-24K06079/ | |||||||||||||
研究課題番号 | 24K06079 | |||||||||||||
研究課題名 | 大学教員の包摂的教育実践における高等教育の質保証のための課題検討とモデル構築 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
研究課題名 | Challenges and Model Development for Quality Assurance in Higher Education through Inclusive Teaching Practices among University Faculty | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||
助成機関識別子タイプ | Crossref Funder | |||||||||||||
助成機関識別子タイプURI | https://doi.org/10.13039/501100001691 | |||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K02524/ | |||||||||||||
研究課題番号 | 23K02524 | |||||||||||||
研究課題名 | 学生の学習を促進する質保証を基盤とした学生支援プログラムの開発 | |||||||||||||
研究課題名 | Development of Student Services Based on Assessments for Student Learning | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0302-0142 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 大学論集 en : Daigaku ronshu: Research in higher education 号 58, p. 113-127, ページ数 16, 発行日 2025-03 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 研究ノート | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | NOTES | |||||||||||||
言語 | en |