ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 58集

米国大学における包摂的教育実践についての課題検討

https://doi.org/10.15027/0002040465
https://doi.org/10.15027/0002040465
02aa243d-9f88-49d9-ad3a-a305c99e008f
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_58_113.pdf DaigakuRonshu_58_113.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-30
タイトル
タイトル 米国大学における包摂的教育実践についての課題検討
言語 ja
タイトル
タイトル The Challenges of Implementing Inclusive Education Practices in the U.S. Higher Education
言語 en
作成者 安部, 有紀子

× 安部, 有紀子

ja 安部, 有紀子

en ABE, Yukiko

Search repository
松本, みゆき

× 松本, みゆき

ja 松本, みゆき

en MATSUMOTO, Miyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the challenges of implementing inclusive education practices in U.S. highereducation, focusing on promoting DEI (Diversity, Equity, and Inclusion) initiatives. To understand howuniversities incorporate DEI into instruction to enhance the diverse student success, we conducted acomparative analysis of syllabus guidelines from higher education institutions in the United States, analyzingspecific approaches and initiatives. The study focuses on the syllabus guidelines of the University ofMichigan, the University of California, Los Angeles, Yale University, and Brown University, evaluating eachinstitution’s inclusive education policies and specific examples. The results reveal that each university iscommitted to respecting diversity and providing a flexible educational environment accommodating studentswith diverse backgrounds and needs. Results suggest differences between types of institutions. Notably, stateuniversities emphasize inclusivity as a part of their overall mission, while private universities promoteinclusive education through their educational centers. This study suggests that inclusive education practicesare essential for enhancing students’ motivation and sense of belonging to the university and promotingacademic achievement. It also highlights the growing need for this approach in Japanese highereducation. Furthermore, the paper discusses the methods of implementing inclusive education based on thesize and type of institution, pointing out the necessity for further research.
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040465
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-24K06079/
研究課題番号 24K06079
研究課題名 大学教員の包摂的教育実践における高等教育の質保証のための課題検討とモデル構築
言語 ja
研究課題名 Challenges and Model Development for Quality Assurance in Higher Education through Inclusive Teaching Practices among University Faculty
言語 en
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K02524/
研究課題番号 23K02524
研究課題名 学生の学習を促進する質保証を基盤とした学生支援プログラムの開発
研究課題名 Development of Student Services Based on Assessments for Student Learning
言語 en
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
書誌情報 ja : 大学論集
en : Daigaku ronshu: Research in higher education

号 58, p. 113-127, ページ数 16, 発行日 2025-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し NOTES
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-28 07:43:17.865400
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3