ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 17号

「幼児期の終わりまでに育ってほしい姿」の小学校入学時の実態を測定する項目の開発 : 「姿(8)数量や図形,標識や文字などへの関心・感覚」に焦点をあてて

https://doi.org/10.15027/0002040444
https://doi.org/10.15027/0002040444
1602b442-16c5-419a-9ebf-a44c232ca9bd
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_17_53.pdf JEducSci_17_53.pdf (795 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-30
タイトル
タイトル 「幼児期の終わりまでに育ってほしい姿」の小学校入学時の実態を測定する項目の開発 : 「姿(8)数量や図形,標識や文字などへの関心・感覚」に焦点をあてて
言語 ja
タイトル
タイトル Development of a set of items to Measure the Children’s Actual State of “the Quality to Develop by the End of Early Childhood” just after Entering Elementary School: Focusing on "Quality (8) Interest in and Sensitivity to Quantities, Shapes, Signs, and Letters, etc."
言語 en
作成者 栢野, 浩未

× 栢野, 浩未

ja 栢野, 浩未

en KAYANO, Hiromi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 a quality to develop by the end of early childhood
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児期の終わりまでに育ってほしい姿
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 development of a set of measurement items
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 項目の開発
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school mathematics
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校算数
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to develop questions that would enable elementary school teachers to easily grasp the actual first graders’ state of the quality to develop by the end of early childhood just after entering elementary school concerning the interest in and the sense of quantities, shapes, signs, and letters, etc. In July 2022, three teachers in charge of first graders were asked to describe about the behaviors of their children concerning interest in or sense of quantities, shapes, signs, letters, and so on that were related to the elementary school mathematics. The descriptions gathered in this preliminary survey were grouped with similarity, and ten questions based on behavioral contents of keywords which extract from grouped descriptions were created. To verify the validity of the questions created in the preliminary survey, the main survey was conducted in May 2023. Three first-grade teachers and 100 first-grade children of an elementary school were participated in this survey. Teachers were asked to observe all students in their classes at each point of 10 questions and the children were tested with 19 questions on quantity and shapes. Valid responses were obtained from all of teachers and children. The t tests of differences between the teacher observation (observed or not) on children’s test score related each 10 questions revealed that only two items ("matching numbers with figures" and "comparing quantities") had significant differences. Therefore, these two questions were confirmed that they were valid questions to observe a mathematics related quality to develop by the end of early childhood.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040444
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 17, p. 53-62, ページ数 10, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-28 01:38:55.650261
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3