ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 17号

幼児の自己主張,自己抑制と保育者の援助との関係

https://doi.org/10.15027/0002040442
https://doi.org/10.15027/0002040442
eaa4e1ae-a79d-4fd9-864c-45fd07af8fc7
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_17_43.pdf JEducSci_17_43.pdf (809 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-30
タイトル
タイトル 幼児の自己主張,自己抑制と保育者の援助との関係
言語 ja
タイトル
タイトル Relation between self-assertion, self-control in infants and the support provided by childcare workers
言語 en
作成者 髙宮, 志桜里

× 髙宮, 志桜里

ja 髙宮, 志桜里

en TAKAMIYA, Shiori

Search repository
平見, 真希人

× 平見, 真希人

ja 平見, 真希人

en HIRAMI, Makito

Search repository
藤木, 大介

× 藤木, 大介

ja 藤木, 大介

en FUJIKI, Daisuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 infants
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 childcare workers
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育者
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-assertion
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己主張
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-control
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己抑制
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Infants develop self-assertion and self-control through interaction with others in group settings such as kindergarten and nursery school. In childcare situations, relationships with childcare workers play an important role. The present study examined the effects of the assistance provided by childcare workers in everyday childcare situations on changes in self-assertion and self-control in infants. Three 4-year-old infants were observed over a period of four months (a total of 15 times). For the infant with a high tendency to be aggressive, providing assistance that specifically explains why aggressive behavior is wrong led to a change in assertive behavior from aggressive to verbal. In addition, providing assistance that encourages waiting promoted the development of self-control. For the infant with a high tendency to be withdrawn, building a relationship of trust through active involvement promoted an increase in assertive behavior. For the infant with few problem behaviors, not only direct guidance but also indirect guidance was provided, and by providing assistance that encouraged the acquisition of other people's perspectives, the development of self-assertion and self-control was promoted in a balanced manner.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040442
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 17, p. 43-52, ページ数 10, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-28 01:26:14.998064
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3