WEKO3
アイテム
幼児の自己主張,自己抑制と保育者の援助との関係
https://doi.org/10.15027/0002040442
https://doi.org/10.15027/0002040442eaa4e1ae-a79d-4fd9-864c-45fd07af8fc7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルト(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-30 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 幼児の自己主張,自己抑制と保育者の援助との関係 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Relation between self-assertion, self-control in infants and the support provided by childcare workers | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
髙宮, 志桜里
× 髙宮, 志桜里
× 平見, 真希人
× 藤木, 大介
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | infants | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 幼児 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | childcare workers | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 保育者 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | self-assertion | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 自己主張 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | self-control | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 自己抑制 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Infants develop self-assertion and self-control through interaction with others in group settings such as kindergarten and nursery school. In childcare situations, relationships with childcare workers play an important role. The present study examined the effects of the assistance provided by childcare workers in everyday childcare situations on changes in self-assertion and self-control in infants. Three 4-year-old infants were observed over a period of four months (a total of 15 times). For the infant with a high tendency to be aggressive, providing assistance that specifically explains why aggressive behavior is wrong led to a change in assertive behavior from aggressive to verbal. In addition, providing assistance that encourages waiting promoted the development of self-control. For the infant with a high tendency to be withdrawn, building a relationship of trust through active involvement promoted an increase in assertive behavior. For the infant with few problem behaviors, not only direct guidance but also indirect guidance was provided, and by providing assistance that encouraged the acquisition of other people's perspectives, the development of self-assertion and self-control was promoted in a balanced manner. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/0002040442 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 17, p. 43-52, ページ数 10, 発行日 2025-03 |