ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 27巻1号

「エデュ・ビジネス」の越境と地域適応 : インドネシア都市部における学習塾の展開から

https://doi.org/10.15027/0002040404
https://doi.org/10.15027/0002040404
96656a66-86b3-4273-a6b7-f67ca466fdaf
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_27-1_21.pdf JICE_27-1_21.pdf (707 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-22
タイトル
タイトル 「エデュ・ビジネス」の越境と地域適応 : インドネシア都市部における学習塾の展開から
言語 ja
タイトル
タイトル Cross-Border and Local Adaptation of “Edu-Business”: Case Study of Expansion of Tutoring Institutes in Urban Indonesia
言語 en
作成者 朝倉, 隆道

× 朝倉, 隆道

ja 朝倉, 隆道

en ASAKURA, Takamichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2024 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores cross-border edu-businesses, moving beyond simple criticisms, to focus on individual-level interactions within the recipient society. Focusing on tutoring institutions as edu-businesses, the article examines how people in urban Indonesia adapt the educational philosophies, methods, and perspectives on life course promoted by organizations to their own societal contexts, creating meaning as they utilize these services and products.
The analysis highlights how this process generates new, albeit problematic at times, forms of direct interaction among people facilitated by educational services—interactions that differ from the realities discussed in existing studies, which tend to focus on the provider side. These interactions foster active communication driven by non-economic incentives, such as the educational philosophies promoted by the tutoring institutions.
From this perspective, this paper emphasizes the need to analyze the complex nature and nuances of edu-businesses. This includes their role in creating spaces for communication that disseminate organizations’ unique educational philosophies, as well as spaces that can foster feelings of social exclusion. Such an analysis is particularly critical in contexts where edu-businesses are involved in international educational cooperation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040404
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-22K20248/
研究課題番号 22K20248
研究課題名 民間企業を中心とした非政府アクターの参入に伴う国際教育協力の新展開
言語 ja
研究課題名 New Phases in International Educational Cooperation with the Entry of Non-State Actors, Mainly the Private Companies
言語 en
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K17291/
研究課題番号 23K17291
研究課題名 創られたライフコース・ビジョン:現代アジアの新しい教育領域が生み出す「想像」
言語 ja
研究課題名 Imagined Life Course Constructed through "New Educational Domains" in Contemporary Asia
言語 en
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
書誌情報 ja : 国際教育協力論集
en : Journal of international cooperation in education

巻 27, 号 1, p. 21-33, ページ数 13, 発行日 2024-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-21 01:46:42.890429
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3