WEKO3
アイテム
産休・育休から復職前の小学校教員の態度構造について
https://doi.org/10.15027/0002040360
https://doi.org/10.15027/0002040360159c7a2d-a636-4224-beb6-49fb165cad00
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルト(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 産休・育休から復職前の小学校教員の態度構造について | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Attitudes construct of elementary school teachers before returning to work after maternity and childcare leave | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
真田, 穣人
× 真田, 穣人
× 栗原, 慎二
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | return to work | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | maternity leave | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | childcare leave | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | elementary school teachers | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | PAC analysis | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to analyze the attitude construct of elementary school teachers before returning to work after maternity leave and childcare leave, and to consider ways to support their return to work after maternity leave and childcare leave. PAC (personal attitude construct) Analysis was conducted on three female elementary school teachers. The results showed that teachers returning to work after maternity leave and childcare leave are anxious about balancing work and family life due to the sense of responsibility and rigor of the work as a teacher, and because they know how busy the school is, they hesitate even to contact them to get information about the work. However, it was suggested that by contacting colleagues and the principal and vice principal and sharing information, they may be able to return to work with peace of mind. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Center for School Education Research and Deveopment, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/0002040360 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||
助成機関識別子タイプ | Crossref Funder | |||||||||||||
助成機関識別子タイプURI | https://doi.org/10.13039/501100001691 | |||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K12724/ | |||||||||||||
研究課題番号 | 23K12724 | |||||||||||||
研究課題名 | 小学校における女性教員の産休・育休からの復職支援プログラムの開発 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-111X | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学校教育実践学研究 en : Hiroshima journal of school education 巻 31, p. 47-54, ページ数 8, 発行日 2025-03-19 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 栗原先生退職記念特集 寄稿論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Special Issue in Honor of Prof. Shinji Kurihara: Contributed paper | |||||||||||||
言語 | en |