ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 教職開発研究
  3. 8号

「海外教育実地研究2024」における アメリカの小中学校での授業実践報告

https://doi.org/10.15027/0002040348
https://doi.org/10.15027/0002040348
a2af23ce-701f-46c8-9f50-0bc4955ee583
名前 / ファイル ライセンス アクション
JPDTSL_8_27.pdf JPDTSL_8_27.pdf (481 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-17
タイトル
タイトル 「海外教育実地研究2024」における アメリカの小中学校での授業実践報告
言語 ja
タイトル
タイトル Report on Teaching Practices in the United States’ Elementary/Middle Schools in “Overseas Education Field Research 2024”
言語 en
作成者 松浦, 武人

× 松浦, 武人

ja 松浦, 武人

en MATSUURA, Taketo

Search repository
木下, 博義

× 木下, 博義

ja 木下, 博義

en KINOSHITA, Hiroyoshi

Search repository
中島, 敦夫

× 中島, 敦夫

ja 中島, 敦夫

en NAKASHIMA, Atsuo

Search repository
佐々木, 里萌

× 佐々木, 里萌

ja 佐々木, 里萌

en SASAKI, Riho

Search repository
重廣, 孝

× 重廣, 孝

ja 重廣, 孝

en SHIGEHIRO, Takashi

Search repository
溝田, 開

× 溝田, 開

ja 溝田, 開

en MIZOTA, Kai

Search repository
山田, 竜誠

× 山田, 竜誠

ja 山田, 竜誠

en YAMADA, Ryusei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 教職開発専攻
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 global education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching practice
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching development
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 cross cultural understanding
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グローバル教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育実践
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教職開発
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 異文化理解
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on teaching practices in elementary and middle schools in the United States. Participants included two graduate students and two in-service teachers. They observed classes in public elementary and middle schools in North Carolina and planned and implemented English classes in Japanese society and culture. The titles of the classes were as follows: 1) Let us try Suminagashi! 2) let us challenge KENDAMA’s performance, 3) let us make Chigiri-e with Washi, 4) let us enjoy playing koma, the Japanese spinning top ! 5) Let us enjoy the paper sumo!. Their main outcomes were as follows. i) They developed practical teaching skills by teaching students from different cultural backgrounds. ii) They gained the ability to design, implement, and evaluate programs to promote global partnerships. Furthermore, they were highly motivated for future teaching development.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Professional Graduate School for Teacher Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040348
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24338664
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12860624
書誌情報 ja : 教職開発研究
en : Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders

号 8, p. 27-36, ページ数 10, 発行日 2025-03-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-16 07:31:32.407800
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3