ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 52号

メタ認知能力を高め,創造性を育むための音楽科・美術科・外国語科・保健体育科の授業開発 : 表現を試行錯誤する学習活動を通して

https://doi.org/10.15027/0002040306
https://doi.org/10.15027/0002040306
140670a0-7b28-468c-8777-9a95e636585b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_52_72.pdf AnnEducRes_52_72.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-09
タイトル
タイトル メタ認知能力を高め,創造性を育むための音楽科・美術科・外国語科・保健体育科の授業開発 : 表現を試行錯誤する学習活動を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Developing Music, Art, Foreign Language, and Health and Physical Education Classes to Enhance Metacognitive Skills and Nurture Creativity: Through trial-and-error learning activities for expression
言語 en
作成者 井上, 翔太

× 井上, 翔太

ja 井上, 翔太

en Inoue, Shota

Search repository
冨岡, 宏健

× 冨岡, 宏健

ja 冨岡, 宏健

en Tomioka, Hirotake

Search repository
多田野, 舞

× 多田野, 舞

ja 多田野, 舞

en Tadano, Mai

Search repository
堂面, 貴洋

× 堂面, 貴洋

ja 堂面, 貴洋

en Domen, Takahiro

Search repository
中村, 和世

× 中村, 和世

ja 中村, 和世

en Nakamura, Kazuyo

Search repository
徳永, 崇

× 徳永, 崇

ja 徳永, 崇

en Tokunaga, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to enhance students' metacognitive abilities and foster creativity in junior high school by integrating four subjects: music, art, foreign language, and physical education. The study began with students appreciating abstract paintings and expressing their impressions using English adjectives. By utilizing the polysemic nature of English adjectives, students explored diverse interpretations of the works and conveyed their impressions through physical expressions in physical education. Subsequently, the impressions of these physical expressions were described using English adjectives, which were then translated into melodies in music classes. Finally, the impressions of the melodies were expressed as paintings in art c lasses. Through this multi modal process, the study examined how students' impressions evolved across different forms of expression while simultaneously enhancing metacognitive abilities and fostering creativity. Questionnaire results indicated an improvement in students' ability to plan and execute learning tasks. Additionally, surveys assessing creativity revealed increased determination to complete tasks, the ability to challenge existing methods, and the capacity to devise innovative approaches.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040306
ID登録タイプ JaLC
書誌情報 ja : 学部・附属学校共同研究紀要
en : THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 52, p. 72-82, ページ数 11, 発行日 2025-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-07 06:09:16.255786
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3