ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 28号

夏季休暇を利用した英語多読 : 大学生・職員を対象としたオンライン中心の任意参加型プログラム

https://doi.org/10.15027/0002040206
https://doi.org/10.15027/0002040206
b3516a55-651a-4199-a2c3-7eb87b22770b
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_28_125.pdf h-gaikokugokenkyu_28_125.pdf (945 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-03-14
タイトル
タイトル 夏季休暇を利用した英語多読 : 大学生・職員を対象としたオンライン中心の任意参加型プログラム
言語 ja
タイトル
タイトル Extensive Reading During Summer Vacation: Online-Centered Voluntary Program for University Students and Staff
言語 en
作成者 山内, 勝弘

× 山内, 勝弘

ja 山内, 勝弘

en YAMAUCHI, Katsuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on a voluntary, extensive reading program during the summer vacation period in which participants were not assigned a grade. When a target word count was set for each session and for the entire period, 13 out of 37 participants reached the overall goal, with some participants reading up to 430,000 words. On the other hand, eleven participants read continuously, and only four achieved the target for each session, indicating the difficulty of continuous reading and the importance of support from teachers. In addition, most participants responded positively to the program, indicating that the highly satisfactory extensive reading program could be implemented even during the summer holidays. Furthermore, while many participants read e-books and many of them mentioned the Internet-based extensive reading course as the ideal mode of implementation, it was clear that more participants preferred paper books. Finally, four tips for continuing to read were identified: (1) establishing a method and environment for making a habit of reading, (2) designing a method and environment for enjoying reading, (3) setting goals and a way of proceeding that suits readers, and (4) maintaining motivation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040206
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
書誌情報 ja : 広島外国語教育研究
en : Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 28, p. 125-136, ページ数 12, 発行日 2025-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-14 00:49:43.409173
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3