WEKO3
アイテム
広島大学教養教育英語科目における学生ライティングの自動採点ツール作成に向けて
https://doi.org/10.15027/0002040205
https://doi.org/10.15027/00020402054b1e8753-5430-4ea6-8901-00d293077fca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 広島大学教養教育英語科目における学生ライティングの自動採点ツール作成に向けて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Toward the Creation of an Automated Scoring Tool for Student Writing in Liberal Arts English Courses at Hiroshima University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中川, 篤
× 中川, 篤
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2025 広島大学外国語教育研究センター | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Recent studies have shown that writing instruction not only improves reading and listening skills but also enhances overall language proficiency. However, in large classes, providing high-quality, individualized feedback to all students poses a significant challenge due to time constraints. To address the issue, this study developed an Automated Writing Evaluation (AWE) system tailored for summary-writing tasks. Using natural language processing technologies, the system evaluates summaries across five dimensions: content comprehensiveness, accuracy, structure, clarity, and paraphrasing skills. Key features include content evaluation via TF-IDF vectorization and cosine similarity, paraphrasing assessment using N-gram analysis, and an adaptive feedback mechanism informed by learners’ performance history. Future research will involve empirical testing with students to evaluate the system’s educational effectiveness. This study aims to facilitate effective writing instruction in large classes while improving teacher efficiency. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学外国語教育研究センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/0002040205 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1347-0892 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11424332 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 広島外国語教育研究 en : Hiroshima Studies in Language and Language Education 号 28, p. 115-124, ページ数 10, 発行日 2025-03-01 |